Blandrastik
Trådstartare
Slöläser annonser på hundar på Blocket, leter efter en ersättare till min avatarhund. Jag kan mycket väl tänka mig en blandrashund den här gången också, även om jag sneglat en del på olika raser.
Men finns ingen hejd på vad folk kan mixa, jag undrar i mitt stilla sinne om valparna i vissa annonser verkligen var en medveten parning eller (förhoppningsvis) ett fett misstag.
Du kan bla köpa en: Shäfer/Collie/Vachtel-blandning. Eller varför inte en: Tervueren/Schäfer/Border Collie/Golden.
Eller om du fördrar något bitigare: Rysk hedehund/Shäfer/Rottis. En sån mix som kommer galopperande mot dig och matte tjoar glatt:
"-Den vill bara leka!" Då går då jag och gömmer mig.
Går allt att sälja, är det bara pengar som drar eller vad är frågan om?
Men finns ingen hejd på vad folk kan mixa, jag undrar i mitt stilla sinne om valparna i vissa annonser verkligen var en medveten parning eller (förhoppningsvis) ett fett misstag.
Du kan bla köpa en: Shäfer/Collie/Vachtel-blandning. Eller varför inte en: Tervueren/Schäfer/Border Collie/Golden.
Eller om du fördrar något bitigare: Rysk hedehund/Shäfer/Rottis. En sån mix som kommer galopperande mot dig och matte tjoar glatt:
"-Den vill bara leka!" Då går då jag och gömmer mig.
Går allt att sälja, är det bara pengar som drar eller vad är frågan om?