Blanda möbler björk med möbler i vitlaserad ekeffekt

jag har en tv möbel samt ett gäng Kallax 4x4 i "vitlaserad ekeffekt". Jag tycker dock Kallax är sämst som bokhylla och vill ha Billy. Som inte finns i vitlaserad ek utan i björk om det ska vara ljust trä. Men går de i ett litet rum att blanda eller kommer det se ut som jag var på fyllan?

Kommer du att fylla bokhyllan ordentligt? Alltså smällfull med böcker?
I så fall kommer ju väldigt lite av själva bokhyllan att synas, och jag har svårt att tro att det kommer att märkas.

Kommer du att fylla bokhyllan ordentligt? Alltså smällfull med böcker?
I så fall kommer ju väldigt lite av själva bokhyllan att synas, och jag har svårt att tro att det kommer att märkas.

Kanske. Jag har böcker nog för det - men jag vet inte hur mycket rymd det stjäl av rummet. Planen är om det går så. Gavlarna kommer ju dock synas.

Men flytta inte med dig mer än nödvändigt om du nu har kvar tillgången till huset. På så vis behöver du inte ha så bråttom. Boa in dig och lös det varteftersom istället.

Men flytta inte med dig mer än nödvändigt om du nu har kvar tillgången till huset. På så vis behöver du inte ha så bråttom. Boa in dig och lös det varteftersom istället.

Jag förstår inte relevansen riktigt i kommentaren?
Men jag köper majoriteten av möblerna nya.

Jag tror att vita Billy fulla med böcker blir snyggast till vitare trä, då är det som att du valt vitt men blandar mönster :up:

Jag har enormt mycket böcker. Så Billy erbjuder ett prisvärt alternativ som sväljer massa böcker. Sen tycker jag förvisso om den rena, avskalade designen med Billy. Tycker inte om "krumelurer".

Hur mycket åldras överhuvudtaget "fuskträ" (faner)? Äkta trä gör det - men faner?

Vitt vill jag ju undvika ha just för jag inte tror det blir fint. Därav tanken blanda vitlaserad ekeffekt och björk. Gissar det är svårt få samma nyans på "fusk-vitlaserad ek" någon annanstans än IKEA. Och de verkar inte ha några andra hyllor än Kallax och Bestå i den färgen?
Jag har liknade problem. Ska köpa ett gäng billybokhyllor och sambon vill ha en paxgarderob i vitlaserad ek men med mörka dörrar.
Det blir nog billy i ekfaner.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka