Jate Volim
Trådstartare
Ja, finns det ngn som gör det. Jag funderar på det mer och mer då jag tycker att många müslisorter är oerhört dyra. Det borde ju bli billigare att blanda själv.
1. Vad skulle DU blanda i för fodermedel i din skräddarsydda müsli? Varför?
2. Vart får man tag på allt? Inte så lätt att få tag i alla råvaror.
3. Tidspraktisk lösning? Blanda varje dag och få med exakthet samma mängd av var sort eller blanda en gång/vecka/månad och få mer som vanlig müsli.
Jag tkr en nackdel med färdig müsli är att hästarna inte kan garanteras samma mängd av samma fodermedel varje dag. Dvs sammansättningen i fodret blir ju inte exakt densamma från dag till dag.
Jag har inga belägg för hur mkt detta faktiskt påverkar hästen, någom som har det? Teorier?
Alla tips och tankar välkomnas, har funderat på detta länge!
Mvh Jate Volim
1. Vad skulle DU blanda i för fodermedel i din skräddarsydda müsli? Varför?
2. Vart får man tag på allt? Inte så lätt att få tag i alla råvaror.
3. Tidspraktisk lösning? Blanda varje dag och få med exakthet samma mängd av var sort eller blanda en gång/vecka/månad och få mer som vanlig müsli.
Jag tkr en nackdel med färdig müsli är att hästarna inte kan garanteras samma mängd av samma fodermedel varje dag. Dvs sammansättningen i fodret blir ju inte exakt densamma från dag till dag.
Jag har inga belägg för hur mkt detta faktiskt påverkar hästen, någom som har det? Teorier?
Alla tips och tankar välkomnas, har funderat på detta länge!
Mvh Jate Volim