Blanda betfor + korn?

H

Hot_N_Tot

Verkar som om att det är mycket delade meningar om det här. Nu menar jag att man blötlägger betfor o korn i samma spann. Är det någon som har negativa erfarenheter av detta el. på ngt sätt har synpunkter på vrf "man inte" bör göra det?:confused:

Sv: Blanda betfor + korn?

nej jag gjorde alltid så till stoet när hon åt korn, sen blandade jag ihop det med havren sen.

Den erfarenhet av att blanda blöt betfor och korn är att det luktar surt efter några timmar, det kanske inte är farligt, men lukten gör att jag inte skulle vilja ge min häst det..

Nepp, det har min kille ätit i 3år:p

Ger ett av mina gamla fullblod som har svårt att hålla hull på ålderns höst en "gröt" av havre/korn/betfor/majsolja/b-vitaminer/kli samt mineraler....nu på vintern tar jag in hinken med blandningen o blötlägger med hett vatten...sen får han käka efter ett par tre timmar....
Han är mkt fin i hull och hårrem, samt humör!

Inga problem ser jag med att blanda de olika krafttillskotten!/Tolly

Tack för alla svar!:)
Förhoppningsvis dör inte pållen av att jag blandar framöver.. ;)

Nej pållen lär inte dö!!! Då skulle min kompis häst ha dött långt innan den fyllde 29 år hon har alltid blandat så till sina hästar.

Jag har alltid blött först betfooten sen efter 30 minuter hällt på kornkrossen.. och min häst skall fylla 25 år i år så hon tycks ha överlevt:D t

Jag har även gjort samam sak fast med havre..
Sväller jo det kan det göra om blötkors/havre får ligga i vatten i FLERA dagar men inte några få fjutt timmar

Jag blandar ihop kornkross, betfor och pellets och blötlägger allt till en mumsig gröt :smirk: min pålle har inte tagit skada av det än så länge...

Vi har alltid blandat. Har inte ens tänkt på att det skulle vara skadligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama