blanda 2 sorters hö?

A

Anja586

hur funkar det egentligen? finns det några större nackdelar? jag har en uträknad foderstat till min häst men hur ska jag göra om jag har två olika hö? jag har ett hösilge, som hör till den uträknade foderstaten då, som hästen får på morgon, lunch och kväll, men sen vill jag ha lite eget, som jag har själv, det andra är asså stallets, som jag kan styra som jag vill och ta av när jag vill och så. jag vill kunna ge detta andra typ när jag kommer dit och hon ska stå inne, för hon väver med huvudet när hon har tråkigt och jag vill att hon ska ha nått att pilla på, och så är hon mager och mer hö skadar henne inte. kan nån hjälpa mig med hur jag ska göra med den uträknade foderstaten?

Sv: blanda 2 sorters hö?

Jag har för tillfället 2 olika sorters hö & kommer att ha i ca 1 månad framöver. Båda sorterna är analyserade, så jag har gjort foderstater där jag har beräknat att dom äter hälften av varje.

Sv: blanda 2 sorters hö?

Du analyserar höet du har och räknar in de i foderstaten, inget problem.

Jag ger just nu enbart hö, men kommer from nästa helg ge hösilage och hö blandat (hösilage inne och hö ute). Jag kommer helt enkelt räkna med X kg hösilage inne och Y kg hö ute. Hösilaget är analyserat och hösilageanalyssvaret bårde anlända idag eftersom jag skickade provet i måndags. Och sen räknar jag in båda i foderstaten helt enkelt. Inga problem.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 078
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 776
Senast: Angel
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama