Bland det roligaste med att ha katt..

HumleDumle

Trådstartare
..är alla kommentarer när man är ute och reser.

Det är inte ovanligt att någon frågar om hon (Cornish rex) är "en såndär naken en". (Nja, hon lossar päls så hon måste definitivt ha det. Sen att hon har jättemycket är en sak, men synlig päls har hon gott om)

Men höjdpunkten är när hon sitter i buren och jamar och folk frågar om det är en katt i buren. (Näe, jag samlar på jamande dvärgelefanter) Jo, jag vet att det mest är en sak man säger men det låter så roligt.

Det är underbart med katt :love:

Sv: Bland det roligaste med att ha katt..

Min ena hanne brukar följa med hem till en kompis ibland för att dom andra katterna ska få vila lite:angel:
Barnen på den gården är stensäkra på att han är en hund och frågar alltid om dom får klappa hunden:D (DRX)

Min Rustie har också blivit misstagen för en hund flera gånger. :D

Haha hur får dom honom till att vara hund?

Jag vet inte men dom är nog inte så vana vid att folk är ute och kånkar på katter på höften, är nog mer vavvor som tjejer i det området bär runt på så det är nog därför;)

Hehe, ja ut och resa med katt är alltid spännande. Med min lilla brukar det vara ganska kul för folk brukar ha svårt att hålla sig för skratt eftersom hon är så ful :p Jag brukar roa mig med att göra främlingar generade när jag helt oförstående frågar vad som är så lustigt och fråga dem vad de tycker om henne. (Hon är också crx och i den alra fulaste långsmala ettårsåldern, smal kropp med fölben, sträck till svans som kan utmana marsipulamos i längd, knappnålshuvud med orimligt stora öron)

Var ute och gick med hanen jag hade tidigare, förra sommaren och mötte två pensionärer (denna katt gick pefekt fot) då gubben frågade lite försiktigt gumman "katt?" damen fräste till ordentligt "nej dummer! inte katt i koppel! Vovve!" Katten upptäckte att han hamnat i centrum för deras uppmärksamhet vände sig om stirrade på dem och använde sin aldra kraftigaste stämma (som ger utslag på richterskalan) MJAAAUUU! panshisarna drog ett gemensamt "hhhhuuuu!" luftindrag och hoppade jämfota bakåt och grabbade tag i varandra. Jag; "Jo, KATT! :D"

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 231
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama