Blåmärken ballarna

Sastro

Trådstartare
Hej!
Någon som vet vad detta kan bero på? :(Tänker på blåmärkena bredvid mittstrålfåran. Har envis röta som är under behandling..

Bifogade filer

• IMG_1928.webp
    IMG_1928.webp
    145,5 KB · Visningar: 139
Ta ut din hovis som kan korta ner hovarna och skära rent strålen så du kan komma någon vart med rötan.

Blåmärkena ovanför strålen hade jag misstänkt är pga tramp på stor sten, men du har också ett märken ovanför höger trakt som ser misstänkt ut som att det är orsakat av för höga trakter/högt tryck. Alltid svårt att se på bild men trakterna ser minst 1cm för höga ut - ta ut någon kunnig som kan hjälpa dig utvärdera.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
476
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama