Blåmärken ballarna

Sastro

Trådstartare
Hej!
Någon som vet vad detta kan bero på? :(Tänker på blåmärkena bredvid mittstrålfåran. Har envis röta som är under behandling..

Bifogade filer

• IMG_1928.webp
    IMG_1928.webp
    145,5 KB · Visningar: 139
Ta ut din hovis som kan korta ner hovarna och skära rent strålen så du kan komma någon vart med rötan.

Blåmärkena ovanför strålen hade jag misstänkt är pga tramp på stor sten, men du har också ett märken ovanför höger trakt som ser misstänkt ut som att det är orsakat av för höga trakter/högt tryck. Alltid svårt att se på bild men trakterna ser minst 1cm för höga ut - ta ut någon kunnig som kan hjälpa dig utvärdera.

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
536
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
327
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 030
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka