Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta ngt hel vegetariskt, enklast såHar ingen koll alls på vad man egentligen är om man äter fisk men ogärna kött. Min vän äter gärna fisk, vilket jag ju tyärr sällan äter. Vad kan jag bjuda på?
Det finns ju hur många recept som helst med fisk, men det är väldigt enkelt att steka ett par laxkotletter och servera med grönsaker, potatis och citron att pressa själv.Har ingen koll alls på vad man egentligen är om man äter fisk men ogärna kött. Min vän äter gärna fisk, vilket jag ju tyärr sällan äter. Vad kan jag bjuda på?
Äter man fisk är man inte vegetarian. Man äter inte djur öht om man är vegetarian, det är sådana hycklare som ger vegetarianer dåligt rykte.
Jag har hört det i många år, att det är en massa fjantanden med vegetarianer och att folk minsann äter både det ena och det andra och kallar sig ändå för vegetarian. Jag tycker det är synd och förstår inte varför folk hittar på en massa egna undantag istället för att stå för att man äter fisk, skaldjur, mollusker och kyckling. "Jag äter inget som har ögon", "jag äter inget som har läppar", "jag äter inget som har päls" osv, osv.Jordärtskockssoppa, serveras med bröd (och en massa goda pålägg!) och ett gott vitt vin
@Mia_R Sen när har vegetarianer dåliga rykten? Jag har varit vegetarian (lakto-ovo) i över 12 år och har aldrig hört att vi skulle ha dåliga rykten?![]()
Det är ju betydligt enklare att säga "Jag är vegetarian, men äter fisk" istället för att räkna upp alla djurslag man inte äter.Jag har hört det i många år, att det är en massa fjantanden med vegetarianer och att folk minsann äter både det ena och det andra och kallar sig ändå för vegetarian. Jag tycker det är synd och förstår inte varför folk hittar på en massa egna undantag istället för att stå för att man äter fisk, skaldjur, mollusker och kyckling. "Jag äter inget som har ögon", "jag äter inget som har läppar", "jag äter inget som har päls" osv, osv.
Jag har hört det i många år, att det är en massa fjantanden med vegetarianer och att folk minsann äter både det ena och det andra och kallar sig ändå för vegetarian. Jag tycker det är synd och förstår inte varför folk hittar på en massa egna undantag istället för att stå för att man äter fisk, skaldjur, mollusker och kyckling. "Jag äter inget som har ögon", "jag äter inget som har läppar", "jag äter inget som har päls" osv, osv.