Sv: Bjälra?

Åh tack!
Stod inget pris, men ska ringa och kolla!
Var fäster man den, framtill?
(Jag kör med loksele)

Vissa fäster bjällran mitt i lokan i nedre lokremmen men som man hör på namnet skakelpingla sätts klockan ofta på skakeln. Där selstickorna sitter.

Som jag sa tidigare kolla på Tradera, där kan du få tag på klockor till ett bra pris o va ganska säker på att de har fin klang... många nyproducerade klockor låter för gräsliga i jämförelse med gamla vackert klingande klockor...

Jag har malmbjällran i båda storlekarna och de har en väldigt vacker klang!
Vi har även bjällror från H**ks med de står varken hästen eller jag ut med! :crazy:

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: CaisaCax
·
Juridik & Ekonomi Jag ska ev köpa en sak för strax över 20 000 kr på Blocket. Hur brukar folk vilja ha betalt? Vilka säkra betalningsmetoder finns?
Svar
4
· Visningar
510
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: zassoo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross