Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som kör med bjälror?
Var kan man få tag i sådana?
Har inte hittat en ända till salu på tex blocket.
Vad ska man tänka på vid köp?
Från ÅF?
Var är det, någon länk?
Hittar inga bjälror på Gibbon....
Kolla på Tradera, där finns en del fina bjällror. Moraklockor o dylikt jag har köpt ett par där både till hästarna o till getterna o så
Kör du med det året runt?
En liten träns bjällra kan det vara något?
Inte lika juligt kanske?
jag har skackelklocka jag gillar den bättre än bjällra.
jag använder den året om,vi hörs när vi kommer runt kurvor odyl på småvägarna och ryttare mm vi möter hinner igod tid kliva åt sidan.det är mycket uppskattat av alla vi möter längs vägarna de tycker att det både är trevligt med klangen och att de blir förvarnade i tid att häst och vagn kommer.
Det finns många olika klockor med många olika klang i.
på den tiden man arbetade med häst iskogen hade varje häst en klocka i sin skackel och alla hade de sin egen klang.Häst som kom från skogen med lass hade alltid företräde och häst på väg tillbaka med tom kälke fick då hoppa ur spår när han hörde ljudet av klockorna från skogen.
det finns en gammal tradition i dessa klockor och många med mej använder dessa med glädje än idag.
har du tur kan du hitta äkta klockor i antikbutiker där hittade jag min.
de finns även att beställa i nyproduktion hos en firma som heter gustafs bla.
skackelklocka hur ser en sådan ut, kan du visa en bild?
Och var får man tag i en sådan, låter ju som om det var det jag skulle ha, eller en bjällra i tränset?