Bjällror på halsbandet? Nej tack!

Sv: Bjällror på halsbandet? Nej tack!

Aa, jag håller med dig lite där. En kompis till mig satte bjällra på henne för att hon fåmgade alldeles för mkt fåglar o möss. Så han tyckte att han skulle göra det lite svårare för henne o satte då en plingra på halsbandet. resultatet blev att hon kom inte hem med så mkt djur ibörjan, men sen lärde hon sig hur hon skulle hantera detta. Så nu jagar hon lika mkt som innan, o tar hem en massa döda småkryp.. hihi

nej,ingen bjällra på våran katt! Jag köper reflexband på metervara i resår,och syr i hop det,vartefter han kommer in utan halsband!

Och som gammal stallkatt är han jägare utan dess like..ekorrar harungar fåglar och möss råttor! Tack och lov,så lägger han sina byten utanför,eller det som är kvar av det,så än har jag klarat mig från det inne..

mina katter har bjällror på sina halsband o dom verka inte störas av d heller.vill gärna ha d så ja hör dom om dom ä på väg in o ha lite koll på dom genom att ja hör pinglan o inte ser dom när d ä mörkt:angel: sen hjälper bjällran oxå mot att dom tar fåglar eller ekorrar(vikket vi har mycket här)
sen ä dom ute på natten o vill in så brukar ja höra bjällran o vet att dom vill in..:D
så mina katter verka inte bry sej så mycket...

kan påpeka att katterna fångar lika mycket möss som med utan bjällra fast d blir mindre fåglar tack vara plingandet...:D så mycket ä nog för min egen skull så ja vet att dom ä på väg hem som ja skrev..:angel:...

Jag trodde kattägare hade bjällra på sina katter för att det var sött :o

Jag kan nog också säga att det är mycket för att man själv skall höra vart dom är. Det är betryggande att höra plingandet på lite håll när man ropar på dom på kvällen. Från början var det för att inte få in så mycket fåglar, men precis som någon annan skrev så hjälpte det lite i början, men sen var det kört igen. De lärde sig att jaga lika bra ändå. Dock vande vi ju oss också vid att lyssna på plingandet och nu kan vi ju höra skillnad på vilken katt det är som kommer, plinget låter ju olika på alla tre. Det är faktiskt en liten trygghet.

Jag vet att TS inte vill ha några "neee, dom bryr sig inte"-svar, men det är faktiskt så. Jag har aldrig någonsin märkt nåt missnöje från katternas sida vare sig de haft bjällra på eller ej.

Angående att fastna i halsbandet så är de bästa halsbanden sådana med panikspänne. De är jättebra, lossnar lätt om de skulle fastna, men ändå inte FÖR lätt.

Jag tycker inte att det är mer synd om fåglarna som blir jaktbyten än mössen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka