Bjällerkrans

E

eckepue

Har fått en krans med bjällror men vet inte hur den ska sättas fast,vi har loksele. :confused:

Bjällerkransen ska sitta över ryggen framför däckeln, fäst i dragringarna på selen.
Om det är en liten häst kan man lägga kransen bakom däckeln och fästa i däckelgjorden.

På min lilla WM la vi dem bakom lokorna runt halsen då de gick runt hela magen när man la dem framför däckeln :D det gäller att ha fantasi när man har ponni som drar minishettis på minsta hålet :)

Å :), det är så fint med bjällerkransar! :bow:
Nån gång ska jag köpa en sån eller några riktiga skogsklockor! :love:

:love:
Vi har för lite snö för släden ännu, men vi har två mörkbruna(nästan svarta) nordisar, men röda nosludd och röda lindor(faktiskt snyggt!)
så lite juligt även utan bjällror.(vi har två skogsklockor men dom nyttjades ej idag :cry:)
*älska julen men hata kylan*

Vi hann ut på 2 turer innan snön försvann,nu hoppas vi bara på att det blir snö till jul.Har alltid drömt om att få göra en slädtur på julafton,med tända facklor &bjällerklang, :love:men har inte haft nån körbar häst tidigare.

Vart kan man hitta släde till shettis?????
Jag vill oxå ha det, även om stockholms vintrarna inte är något att hänga i granen................

Men i år hoppas vi på snö på julafton! Här har vi fortfarande inte haft tillräckligt med snö för släden.
Men snart! :bump:

Tack för tråden, tänkte satt in den frågan idag!!!
Vi brukar köra med bjällerkrans och rockard i brist på snö.... :D

:bump:Jippie,nu snöar det,hoppas det ligger kvar till jul,annars blir det väl trillan.Men nog vore det trevligare med släde,känns inte riktigt "juligt"utan snön...

Sv: Re: Bjällerkrans

eckepue skrev:
:bump:Jippie,nu snöar det,hoppas det ligger kvar till jul,annars blir det väl trillan.Men nog vore det trevligare med släde,känns inte riktigt "juligt"utan snön...

Åke med sina gamla trådar.......... Men vipps så är vi där igen. Bäst att plugga på.
Måste nog prova kransen på våran "låne"häst innan han åker så jag vet att han går säker med den med. Undra vad grannen tänker i morgon. :rofl:

Sv: Bjällerkrans

Ja, bjellekranser er utrolig koselig. Måtte feste min også på en litt alternativ måte, da jeg kjører med travsele.

smallDSC_0264.jpg

Den här tråden hade jag missat tidigare!
Jag har haft kransen bakom däckeln, och så spänt den i stångkoppelringarna på lokorna. Kör med armésele.
Nu ska jag prova ditt sätt Burza, det låter som om det vore snyggare!

Lotta

Det finns bjällerkransar med olika typer av fastsättningsanordning. Den typen som t.ex. Lace har, ska sitta så som på bilden, eller eg. ännu längre fram mot huvudet runt halsen. (Bakom öronen som en vanlig halsrem). Så det gäller att hästen inte är känslig för ljudet. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
358
Senast: Elo
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Amanda_F
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ja, alltså sådana där i metall som man trär på ljuset och med ett litet lock som ska släcka ljuset på den nivå man sätter dem. Tyckte...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur