Biverkningar medicin bältros?

gammalek

Trådstartare
Är det någon som vet mer om biverkningar gällande medicin mot bältros? Vet tyvärr inte namnet på medicinen (det är alltså inte jag som har bältros). Kan förvirring, glömska, trötthet/stort sömnbehov vara bieffekter? Förstår att det är svårt att svara på utan medicinens namn, men jag chansar och ser om någon har erfarenhet.
 
Läste om en som fick problem med njurarna. Den medicinen h*n tog kan paja njurarna.
De sakerna du räknar upp kan väl äldre människor få vid UVI?
Oavsett är det nog bra om du/ni kontaktar vården.
 
Är det någon som vet mer om biverkningar gällande medicin mot bältros? Vet tyvärr inte namnet på medicinen (det är alltså inte jag som har bältros). Kan förvirring, glömska, trötthet/stort sömnbehov vara bieffekter? Förstår att det är svårt att svara på utan medicinens namn, men jag chansar och ser om någon har erfarenhet.
Gissar att det är valaciclovir personen fått. Dåsighet och förvirring är två möjliga biverkningar.

https://www.fass.se/m/produkt/20070801000022/public/tabproduct

Min bältros infektion var så smärtsam och hård mot min kropp att jag var helt utslagen. Så att sova mycket skulle jag säga kan vara ett symtom på infektionen.

Men skulle såklart kontakta vården, speciellt om det är en äldre person med möjlig uvi.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har precis börjat med medicinen Abilify (10 mg) på grund av psykosliknande tillstånd, vanföreställningar och paranoia. Har för några år...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Skin
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 019
Senast: Icfafn
·
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: JosephineR
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 030
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp