RostKaptenen
Trådstartare
Någon som har gett Metacam och fått biverkningar i form av kräkningar eller diarré? Hur lång tid in på behandlingen började det i så fall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon fick första tabletten idag och allt är normalt. Jag är bara lite nojig att hon ska bli dålig... Tänkte om de är vanligast de första två tre dagarna så kanske vi kan slappna av lite sen. Har självklart fått direktiv från veterinär att direkt avbryta och kontakta dem om hon blir dåligInte fått det på någon egen hund, men det förekommer då och då. Kan komma efter någon dag och efter flera, väldigt olika.
Kontakta din veterinär om din hund får sådana biverkningar.
Någon som har gett Metacam och fått biverkningar i form av kräkningar eller diarré? Hur lång tid in på behandlingen började det i så fall?
Vår ena hane kräktes blodblandat och fick diarré efter fjärde dosen (Fjärde dagen, han fick en dos morgon) metacam. Han blev inlagd i fyra dygn trots att vi åkte in med honom bara fyra timmar efter första kräkningen Han blev väldigt nedsatt och hade fortfarande diarré när han kom hem. Kom hem på skonkost + pepsid 3X3 tabletter i sju dagar och repade sig.
Nä det allra flesta hundar får väl förhoppningsvis inga biverkningar. Men när man sitter där med en skakande nyopererad valp i knät och veterinären trycker extra på att vara uppmärksam på biverkningar så blir jag lite orolig för den lilla skruttvalpen. Speciellt när det är helg och kliniken här i stan har stängt.Har gett Metacam till 4 olika hundar och aldrig fått biverkningar. Så jag hade inte varit så orolig