M
mirandis
Jag har en katt (blandras med 50% norsk skogskatt) som är snart 2 år gammal. Han är ganska självständig av sig så länge han vet att jag är i närheten, men blir otroligt sällskapssjuk om jag har varit borta en stund. Han springer då runt mina fötter så man nästan snubblar på honom, ska följa med in på toaletten, osv. När han är på det humöret så kommer han gärna och vill vara sitta i knät och spinner som en racerbil. Han stryker sig och man ser tydligt att han vill kela.
När jag då besvarar hans krav på uppmärksamhet så spinner han ännu mer och man ser att han myser. Men rätt som det är så tar han tag med tänderna i min hand. Han hugger inte speciellt hårt, men mer tar ett ordentligt tag med tänderna, som naturligtvis är sylvassa.
Jag undrar varför han gör så? Är det hans sätt att visa kärlek på eller är han helt enkelt schitzofren?!
Hur ska man få honom att förstå att det faktiskt gör ont när han gör så, utan att han blir förnärmad (vilket han blir när jag rycker undan handen och säger AAAJ).
Jag tycker bara det verkar som ett slags missförstånd, men jag vet inte hur jag ska lösa det. Nån kunnig som kan hjälpa?
När jag då besvarar hans krav på uppmärksamhet så spinner han ännu mer och man ser att han myser. Men rätt som det är så tar han tag med tänderna i min hand. Han hugger inte speciellt hårt, men mer tar ett ordentligt tag med tänderna, som naturligtvis är sylvassa.
Jag undrar varför han gör så? Är det hans sätt att visa kärlek på eller är han helt enkelt schitzofren?!
Jag tycker bara det verkar som ett slags missförstånd, men jag vet inte hur jag ska lösa det. Nån kunnig som kan hjälpa?