P

Prisse97

Läste ngnstans att bisolvon kan vara bra att ge till hästar med hosta (slemlödande, men när jag sökte på det på apoteket komdet fram bara för människor?:confused: Min häst började hosta för ett par dagar sedan, först var det ganska rejält men nu har det minskat betydligt. Först var det torrhosta nu är jag osäker om det inte har övergått till lite mer slem, det kommer upp lite foder m.m när han hostar, han har ingen temp och är för övrigt pigg. Blir han inte bättre ringer jag ju såklart vet. men det finns ingen som vet ngt man kan ge eller man kan göra. Hästarna är ju ute på bete nu och är inne några timmar på kvällen för att slippa de flesta myggen. Jag har motionreat honom lite lagom dessa dagar men i dag får han vila. Åsikter och tips välkomnas!!!!!!!!!!!!!!:( :confused: :crazy: ;)
 
Sv: Bisolvon?

Bisolvon för häst säljs inte på Apoteket längre. Det som säljs till människor går utmärkt att använda till häst dock, öka dosen bara. Tänk på att inte ge slemlösande till hästen om det är torrhosta. Mina har haft det lite också nu, men det är ju väldigt torrt ute och de står ju med huvudet ner hela tiden...
 
Sv: Bisolvon?

:crazy: Okey tack för tipset, är så svårt att veta om det är torr eller slemhosta dock. Det kommer ut foderrester när han hostar men inte slemklumpar om man så säger!:confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 808
Senast: Capybara
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 628
Senast: Karamello30
·
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 803
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 033
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp