Birmor och norskaskogskatter

D

Dammix

Tänkte ha den här tråden för jag har själv en birma och tycker det är kul att ha en annan ras som omväxling.
Har en Helig birma på 9 år, vet ej stam men hon har nog en fin stam(skulle bli avelskatt men hade för mycket/lite av någon färg)
Har inga bilder än på henne.
Men lägg gärna in bilder på era gosse katter:love:
:banana:

Sv: Birmor och norskaskogskatter

Vad kul, har själv också en Helig Birma, Cecilia.

Inte en speciellt bra bild om man jämför korten på hennes uppfödaren sida. Men utan kamera så får detta duga ;)

DSC-0153.jpg

*springer och kollar hennes stamtavla* Hon blir 10 månader den 16e mars.

Synd bara att bilden inte gör henne rättvis. Finns bättre bilder på henne på uppfödarens hemsida.

Roligt att du startat den här tråden:), hoppas den blir välbesökt! Jag har aldrig haft katt, men har nu blivit helt kär i/besatt av Birmor:love: Håller som bäst på att sparar till en alldeles egen... Ser fram emot att se en bild på din när du väl har någon att visa upp!

*springer och kollar hennes stamtavla* Hon blir 10 månader den 16e mars.

Synd bara att bilden inte gör henne rättvis. Finns bättre bilder på henne på uppfödarens hemsida.

Vem är uppfödaren? Jag skulle gärna vilja kolla hemsidan... Din Cecilia är så fiiin! Precis en sån som jag vill ha ju! :d Vilken färg är hon? Lila?

Har också en birma här hemma. En 10 månaders kille. Är helt förälskad i rasen, och på fredag kommer det en liten till! :D

Här har ni Aston
IMG_1626.jpg

Är jätte glad för att tråden funkar och att ni lägger in bilder på era skönheter :love:
Snart kommer en bild på min birma :D

Åh, en tråd för mig :laugh:

Jag har 4 bedårande birmor hemma (+ 1 på foder), föder upp i liten skala.

Här är våran "Nelly" (CH S*JaBaDaBaDo's Kornell), fertil hona på 2 år
feb09-2.jpg

Detta är våran minsting "Lilly" ((N)Retina's All We Need Is Love), blivande avelshona på 8 månader, import från Norge
feb09-2.jpg

Här har vi Leo (DK*Wehnert's Darion), våran avelshane på 1 år, import från Danmark
9oktober_2.jpg

Och så våran soffpotatis "Samson", kastrathane på 3 år
samson080202.jpg

:love:

Ser fram emot bilder på din pälskling! :laugh:

Så kul med en ny person i tråden, tror jag ska försöka lägga upp idan men kanske inte någon ny direkt :D

Det blir en liten "lillebror" till Aston.

Denna gången blir den en cremefärgad. Har inte varit så förtjust i just creme eller röd, men jag ändrade uppfattning efter att träffat det lilla vilddjuret som kommer på fredag! :D

Han är rätt så liten och smäcker, och full av bus. Börjar bli lite nervös, hoppas på att dom kommer fungera bra ihop.

Så kul, grattis! Det kommer säkert gå jätte bra, det brukar det göra. Har du inga bilder på honom? :)

Så kul, grattis! Det kommer säkert gå jätte bra, det brukar det göra. Har du inga bilder på honom? :)

Jag har bara bilden från hon som har fött upp honom, kommer garanterat bli en hel del när han väl kommer hem hit!

7919705563.jpg

Tycker hela han utstrålar bus och rackartyg! Vad har jag nu gett mig in på? ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 754
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 038
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross