Bipolär förälder / har du någon bipolär i din familj?

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vonx

Jag står i start groparna för att påbörja mitt fördjupningsarbete i skolan och har valt att skriva om bipolärasjukdomar som mano/hypo.

Jag har inga som helst problem med att gräva fram info om det rent medicinska om varför man får det och vad som händer i kroppen

Däremot skall själva fördjupningen handla om hur det bipolära sjukdommar påverkar samhället.

då undrar jag om det är någon här som är bipolär och har barn?
Om någon kankse har bipolära familje medlemmar? man/fru eller mamma/pappa eller barn.

Skulle vara mycket intressant att få höra lite av era erfarenheter om hur familjen påverkas av att ha en bipolär familje medlem. Hur ni blir bemötta innom vården, försäkringskassan osv.

Fungerar vården/psykvården för bipolära? eller ramlar man mellan stolarna?
Fick ni den vård ni behövde/behöver?

Fick era/ni som anhöriga någon sort stöd från vården/psyket?

andra åsikter? om ni inte vill skriva här får ni gärna pm:a mig:D

Sv: Bipolär förälder / har du någon bipolär i din familj?

Jag är inte bipolär, men schizoaffektiv, vilket egentligen är schizofren och bipolär.
Duger det? ;)

Jag är bipolär på pappret typ 2 fast ska utredas igen, då jag tydligen inte passar in längre....

När farao bytte du nick? Och hur har du hunnit skriva över 17.000 inlägg utan att jag märkt detta? :crazy:

hahahahaah :rofl: man kan byta nick utan att börja om med inläggen ;) Man mejlar bara allsmäktiga Gunnar! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka