V
vonx
Jag står i start groparna för att påbörja mitt fördjupningsarbete i skolan och har valt att skriva om bipolärasjukdomar som mano/hypo.
Jag har inga som helst problem med att gräva fram info om det rent medicinska om varför man får det och vad som händer i kroppen
Däremot skall själva fördjupningen handla om hur det bipolära sjukdommar påverkar samhället.
då undrar jag om det är någon här som är bipolär och har barn?
Om någon kankse har bipolära familje medlemmar? man/fru eller mamma/pappa eller barn.
Skulle vara mycket intressant att få höra lite av era erfarenheter om hur familjen påverkas av att ha en bipolär familje medlem. Hur ni blir bemötta innom vården, försäkringskassan osv.
Fungerar vården/psykvården för bipolära? eller ramlar man mellan stolarna?
Fick ni den vård ni behövde/behöver?
Fick era/ni som anhöriga någon sort stöd från vården/psyket?
andra åsikter? om ni inte vill skriva här får ni gärna pm:a mig
Jag har inga som helst problem med att gräva fram info om det rent medicinska om varför man får det och vad som händer i kroppen
Däremot skall själva fördjupningen handla om hur det bipolära sjukdommar påverkar samhället.
då undrar jag om det är någon här som är bipolär och har barn?
Om någon kankse har bipolära familje medlemmar? man/fru eller mamma/pappa eller barn.
Skulle vara mycket intressant att få höra lite av era erfarenheter om hur familjen påverkas av att ha en bipolär familje medlem. Hur ni blir bemötta innom vården, försäkringskassan osv.
Fungerar vården/psykvården för bipolära? eller ramlar man mellan stolarna?
Fick ni den vård ni behövde/behöver?
Fick era/ni som anhöriga någon sort stöd från vården/psyket?
andra åsikter? om ni inte vill skriva här får ni gärna pm:a mig