Bioglucosamin

fejko

Trådstartare
Tycker ni att det fungerar på era hästar?
Märker ni någon skillnad och i så fall vad?

Sv: Bioglucosamin

fejko skrev:
Tycker ni att det fungerar på era hästar?
Märker ni någon skillnad och i så fall vad?

Jag har gett min häst Glucosamin i ca 3månader och jag säger bara det WOW! :love: jag ser en enorm skillnad på min häst.

Min häst har tuppspatt och hon har haft det i minst 5år (hon är 12år nu). Hon tuppar i hagen och när vi rider i skritt, i traven syns det mindre och i galoppen så är det inget alls.. (ibland kanske). tidigare så ha det varit så här...
- kolla hon glömde bort att tuppa (i hagen) hehe
nu är det så här
- kolla hon tuppade något steg!
Och när jag rider/longerar så märks tuppandet nästan inte alls! :)
Klart godkänt!!! Rekommenderar det varmt!!! :bump:

Har dock inte använt mej av BIOs märke utan den billigare från Enim

Min häst började med glucosamin hos fodervärden, och hon sa att det blev en helt ny häst med nytt steg! Han verkar inte lika stel längre heller.Helt "ostel" lär han väl inte bli med tanke på att han är 24 år, men han har blivit bättre!

jag ger det ännu billigare/drygare glucosaminet från Wiromin. Hoppas det inte var reklam nu.

Hej!
vart kan man köpa bioglucosamin.? Granngården?
Min häst har stel gång pga av ringkota,
kan det bli "bättre" med bioglucosamin???

Du kan köpa Bio och enim gluco på B*rje*webbshop.. :) Bio är mycket dyrare och enimen funkar kanoon :)

Ger sedan i Juli Glucosamin till mina hästar. Märker ingen speciell skillnad.
Skulle väl kanske va att "gamlingen" inte är lika stel isf, men det vet jag inte beror på Glucosaminet.

Andra hästen i stallet ger får glucosamin och vilken skilnad! Han har vart stel i bakdelen men det är mycket bättre nu!

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
265
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka