Bioglucomin vs. Glucosamin

Fiorano

Trådstartare
Är det ungefär som Ipren vs. Ibumetin? Alltså att de är lika effektiva men att den ena begåvats med ett lägre pris?
 
Sv: Bioglucomin vs. Glucosamin

Glucosamin är väl innehållet i Bioglucomin också? Alltså Glucosamin är väl inget märke? :confused:

Eller har jag snurrat till det nu? :o
 
Sv: Bioglucomin vs. Glucosamin

Är det Emin's Glucosamin så har jag för mig att det är en lägre halt, eller lägre koncentration av glucosamin i den. Alltså det är mer glucosamin i Bioglucomin. :)
 
Sv: Bioglucomin vs. Glucosamin

Bioglucomin heter så bara för att det är Biofarmabs produkt, men alla innehåller glucomin, själv använder jag bioglucomin till pollen & det är prima!!
 
Sv: Bioglucomin vs. Glucosamin

Det finns två varianter av Glucosamin, och så här skiljer de sig båda.

Glucosamin marknadsförs huvudsakligen i de båda varianterna Glucosaminsulfat och Glucosaminhydroklorid (HCL). Den förstnämnda varianten är den avgjort mest genomprovade och nästan alla vetenskapliga försök är genomförda med denna variant. Man vet att mellan 90 och 98 % av glucosaminsulfatet tas upp genom matsmältningen medan det är mer osäkert hur mycket av HCL-varianten som tas upp.

Så skall man använda detta är det mest ekonomiskt att använda Glucosaminsulfat, sen skiljer sig %-innehållet mycket mellan de olika märkena. Ett som kan tyckas billigt i inköp, kan bli dyrt att använda pga man måste ge en större mängd.
 

Liknande trådar

L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 820
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 551
Senast: manda
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 279
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 538
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp