Binda hunden varsomhelst??

Lenis

Trådstartare
Kom med hunden i koppel & skulle lägga ett par brev på lådan.. då står det två taxar uppbundna i brevlådan :crazy: Jaha.. hur gör jag nu.. PLockade upp vavvan (tack gud för det inte va leonbergern) och försökte lägga på breven. Då tycker taxarna de ska upp till min hund och börjar klättra på mig.. och mina nytvättade (numer fd nytvättade) svarta byxor. Precis då kommer ägaren, pratandes i mobilen och fnissar. Jag säger nåt i stil med "Du kanske inte ska binda dem vid brevlådan.." men hon bara skrattar & säger i telefonen att hon hade bundit hundarna vid brevlådan och nu hälsar de på folk, hej & å hå så skojj.. Sen går hon in i en annan affär & låter hundarna va kvar.

Jag måste skaffa en dummy som jag kan slå på när det händer sånt här. Är 90% av alla hundägare idioter??? Känns så ibland. :crazy:

Sv: Binda hunden varsomhelst??

Men vad du var grinig... de ville ju bara smaka lite på din hund :devil::D

Ja,man kan undra ibland..
Var med om en liknande grej,ägaren hade bundit sin stora hund i cykelstället utanför kiosken där jag bodde förut,så jag ställde cykeln en bit ifrån..Och fick sen skäll av kioskägaren för att jag ställde cykeln fel(vid hunduppbindningsplatsen)...

Svarade bara lite spydigt att någon hade pressat in sin stora hund i cykelstället,så det fanns ingen ledig plats kvar till min cykel..Så då ställde jag cykeln vid bästa lediga plats utan att stå i vägen och det var vid hunduppbindningsplatsen...

Jag är inte förvånad. Folk sätter fast hundar på de mest märkliga platser.

En gång hade någon bundit sin schäfer precis framför ingången till mataffären. Och då menar jag mitt för, två meter ifrån de automatiska dörrarna. :crazy:
En jättesnäll hund som bara låg där och tittade på folk som passerade, men det var nog ändå ett antal hundrädda personer som inte fick handlat den dagen.

Helt OT ska man passa sig för att binda hunden i cykelställ, iallafall om de inte sitter ordentligt fast i något. Annars kan det hända att hunden (en liten, nätt schäfertik med mycket egen vilja) springer iväg med ett cykelställ för 10 cyklar hängandes i kopplet bakom sig, och det är inte heller så populärt på stan kan jag lova:o

Parkbänkar är inte heller bra att binda fast tex rottweilers i. Vet inte varför men det finns visst en del som blir rädda när det kommer en rottis springande med en parkbänk hängandes efter sig mot dem i 100 knyck. Även om den sen springer förbi och fram till sin generade matte som klantigt nog trodde bänken satt fast när hon skulle in i tvättstugan. :crazy::o

Parkbänkar är inte heller bra att binda fast tex rottweilers i. Vet inte varför men det finns visst en del som blir rädda när det kommer en rottis springande med en parkbänk hängandes efter sig mot dem i 100 knyck. Även om den sen springer förbi och fram till sin generade matte som klantigt nog trodde bänken satt fast när hon skulle in i tvättstugan. :crazy::o

Rätt häftigt att det finns en tvättsuga belägen i en park.
(skämt åsido):):)

Hahahaha :rofl: hade jag velat se!

Tog du inte med de snälla taxarna hem?
Det man hittar får man väl behålla eller? :angel:

Vaddå, fattar inte vad du gnäller på?! Ska man inte få posta hundar nu för tiden? Du förstår väl att hon bundit dem där för att brevbäraren ska hämta dem och skicka iväg dem! :idea:

:p

Du skulle ha sagt till ägaren att om hon vill bli av med hundarna så stoppar man dom i brevlådan,inte binder dom i stolpen!
För en brevlåda är till för saker man vill bli av med!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka