bin. och cue. filer?

Saybia

Trådstartare
Vad finns det för alternativ till att öppna sådana filer?
Fick ett arbete skickat till mig och när jag hade packat upp så var där två filer, en bin. och en cue.
Deamon Tools har jag haft tidigare för att öppna sådana här filer men av någon anledning kan jag inte få det programmet att funka på min dator längre :crazy: , har även försökt med Alcohol 120% men det programmet begriper jag mig inte på...
Har försökt bränna ut men skivorna fungerar inte i min DVD (fel format) och sätter man in den i datorn så visas ju bara bin. och cue. filen när man väljer att öppna enheten...

Så vad finns det för alternativ kvar, nåt annat program som man kan försöka öppna med?

Sv: bin. och cue. filer?

Stulet rakt av från Piratbyran.org, vet inte om man får länka dit... :o

"Bin-filer med tillhörande cue-sheet bränner du lättast med programmet FireBurner som finns för både Linux och Windows. Programmet är relativt litet och enkelt, och allt du behöver göra när du startat det är välja File -> Load tracks from cue-sheet och därefter navigera till katalogen där din .cue-fil ligger.

Efter det är det bara att trycka Create CD -> Burn och läsa instruktionerna.

(.bin/.cue-stöd finns även i Aheads Nero - Burning Rom och flera andra brännarprogram.)

Om du inte har någon CD-brännare eller om du helt enkelt inte vill slösa skivor, kan du lura datorn att filen är en CD-skiva, t.ex. med programmet Daemon Tools."

Jo, jag vet men grejen är den att Deamon Tools inte fungerar på min dator och jag kan inte bränna ut för jag har "fel" skivor. Testade i övrigt att installera både Nero och FireBurner men i FB kunde man bara köra en "testbränning" och med Nero var man tvungen ange serialnumber och det har jag inget...

Så, om någon annan har tips på vad jag kan göra för att kunna öppna dessa filer så är jag väldigt tacksam. Kanske finns det nåt alternativ till Deamon Tools som inte är alltför komplicerat??

39 som kollat och en som svarat, någon borde väl ha nån idé om hur man kan öppna bin och cue filer utan att bränna eller använda Deamon Tools?? :confused: :(

Kan vara att de filformaten är så starkt kopplade till Deamon Tools, har dålig koll på hur man gör dom och så...
Jag har iaf alltid använt Deamon Tools, varför fungerar inte det på din dator?

När jag installerat Deamon Tools och försöker öppna det, antingen genom att dubbelklicka på ikonen eller högerklicka och välja "öppna" så händer det inte ett dugg, programmet öppnas inte :crazy:

Alkohol 120% har stöd för virtuella enheter (precis som Daemon Tools) och borde (var längesen jag använde det) kunna mounta bin/cue.

Alkohol 120% har stöd för virtuella enheter (precis som Daemon Tools) och borde (var längesen jag använde det) kunna mounta bin/cue.

Vad finns det för alternativ till att öppna sådana filer?
Fick ett arbete skickat till mig och när jag hade packat upp så var där två filer, en bin. och en cue.
Deamon Tools har jag haft tidigare för att öppna sådana här filer men av någon anledning kan jag inte få det programmet att funka på min dator längre :crazy: , har även försökt med Alcohol 120% men det programmet begriper jag mig inte på...
Har försökt bränna ut men skivorna fungerar inte i min DVD (fel format) och sätter man in den i datorn så visas ju bara bin. och cue. filen när man väljer att öppna enheten...

Så vad finns det för alternativ kvar, nåt annat program som man kan försöka öppna med?

*tio små indianer*

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Ja, rubriken gör ju en inte mycke smartare. det är såhär att jag har filmat en massa med min videokamera. och pappas videokamera, det...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: MinIan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka