Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte maten är ditt problem. Det är arbetet. Du måste helt enkelt lägga om upplägget.
För mycket på en dag, du behöver ha färre bokningar och fler raster. Inte kundbesök, raster.
Och innan du säger något: jo, det går. De får helt enkelt anställa ytterligare personal.
Bara på buke!Jag tror inte maten är ditt problem. Det är arbetet. Du måste helt enkelt lägga om upplägget.
För mycket på en dag, du behöver ha färre bokningar och fler raster. Inte kundbesök, raster.
Och innan du säger något: jo, det går. De får helt enkelt anställa ytterligare personal.
Och ändå tycker jag faktiskt att det är helt ohållbart att inte ens ha tid att pausa och äta.
Jag kör uppåt 20 mil per pass ibland. Inte så mycket, men nattetid och ute på bystan.Med så mycket körning är det ju extra viktigt att ta riktiga pauser. Olyckor händer sällan på arbetsplatser med utvilad, ostressad personal. Det händer nästan uteslutande när personal är stressad, jäktad och i behov av pauser. "Jag ska bara..." och sedan är olyckan ett faktum.
Visst, ett sånt jobb har jag med men det är en himmelsvid skillnad på att kunna gå ifrån när det krävs och att sitta i en bil och försöka äta under färd med allt vad det kan innebära.Jag jobbar alltid minst tiotimmarspass och har inte ens en endaste rast, däremot 'måltidsuppehåll' vilket innebär att jag får sätta mig ner och äta, när verksamheten tillåter det. Det är inte ovanligt att jag får gå ifrån maten. Och så är det nog ganska många som har.
Men jag håller med dig, att det är viktigt att kunna pausa och äta framförallt i ett stressigt jobb med tidsppress. man behöver komma ifrån arbetsplatsen vid tillfället också. Men där är inte alla. Jag har nog inte haft något sånt arbete de senaste trettio åren.
Och under dessa 20 mil i bil försöker du hinna äta samtidigt?Jag kör uppåt 20 mil per pass ibland. Inte så mycket, men nattetid och ute på bystan.
Och under dessa 20 mil i bil försöker du hinna äta samtidigt?
Ja, jag är bekymrad över att TS inte har tid att stanna bilen medan hon äter utan att hon måste äta medan hon har långa dagar bakom ratten och de ev risker det kan medföra både för henne och andra medtrafikanter. Att sitta och köra 2 - 2.5 timme utan rast har väl inget med saken att göra, att köra 12 timmar varje dag utan matpaus är något helt annat än en stressig dag på jobbet där man jobbar mellan tuggorna av kall mat. Om jag spiller mat på jobbet riskerar jag inte att krocka eller köra av vägen och det distraherar inte på samma sätt.Det innebär att jag inte hinner äta alls. Bokstavligt måltidsuppehåll allså, i motsatt betydelse. är det bekymret äta samtidigt som man rattar du är bekymrad över?
Då är det nog inte mig du ska prata med alltså, snarare @Sleepy om jag inte minns helt galet om tidigare tråd om att äta och ratta samtidigt.Ja, jag är bekymrad över att TS inte har tid att stanna bilen medan hon äter utan att hon måste äta medan hon har långa dagar bakom ratten och de ev risker det kan medföra både för henne och andra medtrafikanter. Att sitta och köra 2 - 2.5 timme utan rast har väl inget med saken att göra, att köra 12 timmar varje dag utan matpaus är något helt annat än en stressig dag på jobbet där man jobbar mellan tuggorna av kall mat. Om jag spiller mat på jobbet riskerar jag inte att krocka eller köra av vägen och det distraherar inte på samma sätt.
Ja, det är helt sjukt men fullt lagligt..
I och med att jag inte kör non stop 12 h, utan stannar hos kund då och då räknas de stoppen som rast. Även om de besöken ofta tillbringas på stegar och tak..
Är dessutom ytterst tveksam till att min skrotiga caddy är någon bra arbetsmiljö. Eller ja, det faktum att jag klättrar runt utan skyddsutrustning med.
Jag är skadedjurstekniker.
Kokta ägg står på menyn idag! Det borde mätta bra.
Har tagit med kolsyrat vatten, det brukar ta bort själva plockäta-behovet. Fast jag tycker det smakar pyton