Bilresenärer Stockholm-Uppsala

A

alfur

På E4 mellan Stockholm och Uppsala, strax innan ANDRA avfarten till väg 55, ligger det en död katt. Vi var inte beredda och kunde inte stanna i tid, mycket trafik. Om någon åker där och är medveten om katten så kan ni väl stanna och se om han har något halsband eller id-märkning. Eller om ni bor där omkring (avfarten leder också till östhammarsvägen) och saknar en gul katt.
/:cry:

Sv: Bilresenärer Stockholm-Uppsala

Eftersom det är motorväg hela vägen mellan Sthlm och Uppsala rekommenderar jag inte att man stannar även om det smärtar att se döda djur längst vägarna. :cry:

Jag såg en liten, rödcremefärgad katt ligga vid Storvretaavfarten för några veckor sen. Det verkar vara många katter som springer runt vägen. I lördags sprang en extremt mager, svart katt över 290:an när vi precis hade kommit upp på E4:an. Usch, det kommer nog bli många överkörda små katter i sommar....

Hmm min granne letade efter sin gul/orangea katt häromdagen och har hittat den död, kanske är samma katt?

Men den avfarten borde väl iofs kanske ligga närmare Uppsala än vad vi är?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 723
Senast: Ekblomma
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 739
Övr. Katt Jag hade den stora oturen att bli åskådare då en liten svart katt med rött halsband blev påkörd i Lund igår. :cry: Bilen som körde på...
Svar
13
· Visningar
1 287
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama