För 2 eller 3 veckor sen så hände de en olycka med min häst, vi va ute och red, och då kom de en bil bakifrån som min häst troligen varken hörde eller såg eftersom den kom så plötsligt. Så när bilen va bredvid så kastade hon ut sig mitt i vägen. Ingenting hände och hon vart inte träffad, som tur va!! Men de va på cm att de inte hände nått..
Men efter detta har hänt så har hon varit rädd för bilar och varje gång vi mött en bil så har hon kastat sig även fast dom har kommit framifrån och hon verkligen har hunnit sett dom.
Jag blir därför jätte nervös och rädd när jag ser en bil och de påverkar säkert henne, men jag kan inte lugna mig.. Är för rädd att de ska hända nått.
Hur ska jag göra för att de ska sluta? Hur ska man "träna" bort de?
Behöver verkligen hjälp, snälla!!
Men efter detta har hänt så har hon varit rädd för bilar och varje gång vi mött en bil så har hon kastat sig även fast dom har kommit framifrån och hon verkligen har hunnit sett dom.
Jag blir därför jätte nervös och rädd när jag ser en bil och de påverkar säkert henne, men jag kan inte lugna mig.. Är för rädd att de ska hända nått.
Hur ska jag göra för att de ska sluta? Hur ska man "träna" bort de?
Behöver verkligen hjälp, snälla!!