Billy Cook-sadel

M

Mayara

Har en sån på G till min häst. Ni som redan har en vad tycker ni om den kvalitet, bekväm att rida i osv? Priset för den som jag ska köpa är 6500 begagnad är det ett OK pris? MVH Mayara

Sv: Billy Cook-sadel

Jag har en beg Billy Cook som är kanon. Den köptes för 8 000 och var en del som behöves fixas på den. En del sömmar hade släppt. Eftersom jag kunde fixa det själv var det inga större problem.

Jag vet att jag blev rekommenderad en Billy Cook av en kille som jobbat som cowboy i USA och Canada, han tävlingsred också. Skulle gärna ha köpt en om jag kom över en!

Har en sån på G till min häst. Ni som redan har en vad tycker ni om den kvalitet, bekväm att rida i osv? Priset för den som jag ska köpa är 6500 begagnad är det ett OK pris? MVH Mayara

Det beror lite på var sadeln är gjord. Finns olika sorters Billy cook.
Jag tycker det är ganska bra sadlar, har tre stycken själv. Men det är inte det bästa du kan hitta.
6500 låter som ett ok pris om det är en bra billy cook (beror ju lite på modell osv såklart). Ett tips är att kolal runt på nätet vad den kostar i nypris.

//Ben

Jag har provat sadeln nu och jag tyckte jättemycket om den, tyvärr passade den inte min häst så det är bara att fortsätta leta...

Hej!
jag tror att det är samma sadel som jag är intresserad av. Är det den som hon inte vet bomstorlek på? En round skirt?
undrar bara om du på ett ungefär kanske vet vilken storlek det kan vara? Det vorre jätte snällt :bow:
Vilken rygg kan den tänkas passa?
Min har kort och bred rygg

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 666
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka