Billy allen snaffle kopia/inspirerad av eller finns det nu i mindre storlek?

Sv: Billy allen snaffle kopia/inspirerad av eller finns det nu i mindre storlek?

ser rätt exakt lika ut för mig! Kul att hitta ett i mindre storlek, som jag har letat och letat!

Sv: Billy allen snaffle kopia/inspirerad av eller finns det nu i mindre storlek?

jag har beställt ett nu... kan rapportera sen hur det fungerar. Jag har ett billy allen trainingbit stångbett som jag kan jämföra med.. :)

Ska hämta mitt i morgon...

Du som fått det. Hur var det?

Jag är besviken. Det är mycket klumpigare/tjockare än jag trodde efter att sett bilden. Det känns inte som kvalitet när jag jämför med mitt billy allen stångbett. Jag har dock inte provridit i det.

Vad synd att det inte var orginalet. Har fått en ny häst som trots sin storlek har en liten mun och de jag har i 5" är för stora.

Joo, som Seabaz skrev så var det lite klumpigare och något sämre kvalitet än "äkta varan" men då det går på över 400:- och detta kostade 179 (eller nåt) så¨är det väl som alltid, man får det man betalar för! Jag har provat det och det verkar helt ok att rida med på min häst, så jag är inte besviken! Dessutom så finns det ju inte i mindre storlekar än 4,5" (ca 11,5 cm) och jag behövde ett 10,5 cm, så jag är nöjd! Man kan inte begära samma kvalitet till under hälften av priset, anser jag.

jag glömde lägga till det, jag ångrar inte mitt köp. Det var inte som det såg ut på bilden men som du säger, för under hälften av priset kan man inte förvänta sig samma...

Jag kommer prova rida på det när jag får tid :)

Är det mkt tjockare än orginalet?

Jag tycker att det är mycket tjockare. Däremot är ju orginalet väldigt smalt så det är ju inte lika tjockt som ett "engelskt tränsbett" eller vad man ska säga....

*puttar*

Är ni fortfarande nöjda med bettet?

Jag är fortfarande nöjd, har inte hittat nåt större fel på det.

Jag är fortfarande nöjd också. Varierar tre-delat bett och detta på min häst, fungerar bra :)

Får man tävla på detta bett?

Och är det någon som har köpt det som kan vara snäll och mäta tjockleken på det? :)

Puttar och undrar också om någon skulle kunna mäta tjockleken på det :)

Jag har ett sådant bett fast billy allen och tränar/tävlar på det. både WRAS/SQHA/APHA

Vadå halva priset?
Tumbl*** har altid haft lågpris på det bettet o nu är det
tom extra pris se hemsidan.

Ok såg att ni pratade om mindre storlekar då får man ta vad man hittar..

Senast ändrad:

Tumbleweed kommer att få hem Billy Allen bett i 11,5 och 12,5 både tränsbett och stångbett.

Mitt är 11,5 mm (1,15 cm) tjockt

Liknande trådar

E
Western Jag har köpt ett Billy Allen tränsbett (http://www.tumbleweed.se/wpt/_tu/images/02/61202.jpg) och fick hem det idag. Måste erkänna att...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: sarma
·
M
Utrustning Jag vet inte vad jag ska hitta på för bett åt Harry när jag ska köra med honom:crazy: Jag har haft ett litet uppehåll från ridningen...
Svar
12
· Visningar
849
Senast: Mount Never Rest
·
L
Hästvård Var ner igår och skulle ta in hästen och upptäckte då först på halsen, knölar av lite olika storlekar från ungefär en 50:örings storlek...
Svar
6
· Visningar
1 136
Senast: lill_flesky
·
M
Hästvård Behöver lite hjälp! Min häst är en 21 år gammal valack, och han tränas och tävlas ganska mycket. Han är i fantastiskt bra kondition och...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Monsterkaktus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur