Billigt spån

Plantan

Trådstartare
Hej Allihop!
Ni som köper spånbalar, var köper ni dem och vad betalar ni nu, idag, per bal? Köper ni pallar, eller köper ni lösa balar?

I somras passade jag på att köpa på Byggmax för 89kr/balen, men dom började ganska raskt höja priset 😅.

Granngården verkar ligga på 115kr/balen just nu.

Jag har lösdrift och permanentbädd så gör inte av med så mycket, ids inte beställa helpall även om det säkert blir billigare.

Jem o fix har balar för 105 kr st nu😊
Har köpt tidigare på byggmax men tycker det är mindre spån i dem jämfört med andra.

115 kronor
granngården/lokala återförsäljaren/Jem o fix har alla samma pris här.

Köper 3 åt gången på vägen hem från jobbet. Det är vad som går in i bilen 😅 1-2 gånger i månaden.

115 kronor
granngården/lokala återförsäljaren/Jem o fix har alla samma pris här.

Köper 3 åt gången på vägen hem från jobbet. Det är vad som går in i bilen 😅 1-2 gånger i månaden.
Jem och fix tar 105 kr. Antar att priset är samma i alla butiker? Är det priset som står på hemsidan också.

Jag beställde spånpellets på pall och tog tillräckligt många pallar för att få gratis frakt. Tror jag betalade 2500kr/pall. Detta var dock 2022.

Hej Allihop!
Ni som köper spånbalar, var köper ni dem och vad betalar ni nu, idag, per bal? Köper ni pallar, eller köper ni lösa balar?
Köper ”lokalt” som är återförsäljare för ett större märke. Priset har stigit ordentligt. Köper minst 6 pallar åt gången för frakten är iaf gratis då.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 262
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar