Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast poängen var väl inte att alla måste prioritera resande, poängen var väl frågan om varför t ex resor och snittblommor beskrivs som strunt och flyktigheter.
Vardagslyx för mig är de dagar jag inte har migrän. Fast det är ju inget jag direkt kan påverka.
Sedan är vi extremt olika Petruska. Mitt paradis till hus med sitt lilla vattenfall nedanför är nog det som skänker mig mest glädje i världen. Ingen resa kan ersätta den glädjen som dessutom varar dygnet runt, året om.
Att resa gör mig mest olycklig. Att sitta ensam på ett kafé i en okänd stad, blotta tanken får mig att gråta. Jag gillar att möta människor, att uppleva saker i gemenskap, men det behöver inte vara långt bort. En av mina mest minnesvärda måltider avnjöts i en nästan tom lunchrestaurang i Staffanstorp med några goda vänner .
Fast jag fattar inte varför man känner sig manad att ta upp att man själv tycker att saker är strunt när TS uppenbarligen tycker annorlunda och ber om tips som kan passa henne själv?
Vad unnar ni er?
Vad innebär vardagslyx för er?
Tips på mindre kostsamma sysselsättningar?
Varför är det finare/bättre/inte strunt att vilja ha sitt hus än att vilja ha cappuccino varje dag?
Baka bröd skulle jag vilja bli bättre på. Mycket godare och bra att frysa in dessutom!
Genom att kalla vissa saker strunt, lutar jag nog åt att man underförstår att det som inte är strunt är bättre/finare än det som är strunt. Vad betyder annars ordet?
Jämförbart med flyktigheter, som någon annan skrev. Nog ligger det inbyggt att sådant som inte är flyktigheter är bättre/finare?
Trygghet - för mig är det lyx så det bara visslar om det.
Trygghet - för mig är det lyx så det bara visslar om det.