Singoalla
Trådstartare
Jag har senaste året hamnat i en dålig rutin av lite för kostsam vardagslyx. Jag är en riktig livsnjutare och tar varje tillfälle att piffa till lite extra Det innebär allt från frukost med tillhörande cappuccino från snajsigt café varje morgon. Helgerna frukostpaket till mig och sambon från franska bageriet på hörnet. Bubbel, vin och trevliga middagar även på vardagarna. Spontana presenter till sambon och valpen. Snittblommor varje vecka i hemmet. Det är trevligt men äter upp min ekonomi Jag borde kunna spara flera tusenlappar i månaden men har inte diciplinen utan piffar upp vardagen i stället på ett ganska onödigt sätt.
Så min fråga till er är, hur sätter ni guldkant på er vardag utan att få hål i plånboken? Jag är ganska kompromisslös när det kommer till att få mina mysiga vardagskvällar och romantiska helger. Men jag tror att jag skulle kunna skära ner på kostnaderna rejält, utan att skära ner på kvalitén.
Vad unnar ni er?
Vad innebär vardagslyx för er?
Tips på mindre kostsamma sysselsättningar?
Mitt mål för april är att börja med matlådor Jag gillar min egen lagade mat mer än lunchrestaurangerna kring jobbet, och det är mycket billigare. Typiskt område där man kan både öka kvalitén och minska kostnaden i samma smäll.
Så min fråga till er är, hur sätter ni guldkant på er vardag utan att få hål i plånboken? Jag är ganska kompromisslös när det kommer till att få mina mysiga vardagskvällar och romantiska helger. Men jag tror att jag skulle kunna skära ner på kostnaderna rejält, utan att skära ner på kvalitén.
Vad unnar ni er?
Vad innebär vardagslyx för er?
Tips på mindre kostsamma sysselsättningar?
Mitt mål för april är att börja med matlådor Jag gillar min egen lagade mat mer än lunchrestaurangerna kring jobbet, och det är mycket billigare. Typiskt område där man kan både öka kvalitén och minska kostnaden i samma smäll.