Billiga läderridstövlar för lååånga ben?

moster_punk

Trådstartare
Jag har ett par uuunderbara Levadstövlar av dyr och måttbeställd modell, men skulle gärna ha ett till par stövlar att växla med som inte får vara för dyra.

Problemet är att jag har extremt långa ben- jag behöver minst 54- 56 cm.skafthöjd.
Jag skulle helst vilja hitta några stövlar för under 2000:-, men det verkar som förgjort! Alla budgetmärken typ Hööks, Börjes, Mountain horse...verkar ha för korta skaft, även i de storlekar som kallas "långa" :(.

Finns det någon som skulle kunna tipsa om nåt märke med långskaftade stövlar som inte är alltför dyrt?

Sv: Billiga läderridstövlar för lååånga ben?

Denna tråden ska jag med följa för jag har precis samma problem, har inte råd att måttbeställa just nu men hade varit skönt o ha ett par som inte ser löjligt korta ut

Har du tittat på Cavallos stövlar? Jag har en modell som heter Talent, tror den kostade 2300 ungefär. Den är inte måttbeställd, men finns i ett antal olika höjder och bredder för varje storlek om du förtstår vad jag menar :) Jag har tex 38 i skostorlek. I storlek 38 fanns ett antal olika varianter både på skaftbredden och höjden! Det ligger inte under 2000 men nära nog... ;) Kvalitén är helt ok också tycker jag!

finns inga rimliga stövlar som är så höga, man får alltid måttbeställa om man vill ha över 50 typ...
du får leta efter beg med rätt mått?

Precis! Jag vet inte hur många gånger jag hoppfullt har provat tex. Hööks stövlar, men tvingats inse att det ser TOTALT fånigt ut med ett par stövlar som slutar typ på halva vaden, haha!:D

Skall kolla upp det! Kikade faktiskt på Cavallo på en hästaffär här, men de billigaste låg på över 2500:- där, lite över min smärtgräns just nu tyvärr.

Kanske kan skilja lite i pris mellan olika butiker också? Det här var i Sthlm innerstad...

Det är ju såå dumt! När man tittar på budgetmärkenas storlekstabeller så är normal skafthöjd kanske 46 cm.Lång skafthöjd kan då vara 48 cm. Två cm. skillnad liksom! Helt galet.:mad:

Visst har jag långa ben, men de är inte extrema precis, det är rätt många andra som har sån benlängd också.

Har prövat att annonsera efter begagnat, men det har inte precis gett nåt resultat, tyvärr.Gissar att de flesta som måttbeställt ett par stövlar verkligen vill använda sina stövlar sen och inte sälja dem...

jag best från usa för typ 1500, och jag har smala stork ben.

vad har du för fotstl då? cavallo har ett standardmått i stl 39 xxhe som är 53/36. högre än det finns ej som standard hos någon.

Jag har herrfötter...41 eller tom. 42 kan jag ha ibland. :o

Har inte hunnit kolla upp cavallo än, men ska göra det. Brukar ju vara så att det finns högre skafthöjder vid större skostorlek.

då finns det iaf 54 i höjd vet jag, kanske även 55 beroende på vilken vidd du ska ha. men dom billigaste modellerna finns ej i alla stl.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver nya ridstövlar, men helst ska de vara väldigt billiga och så måste de passa också. Jag har både långa och kraftiga ben. Har...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Unafraid
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 211
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka