Billig stor hundsäng, vart hitta?

N

Nozer

Killen här hemma skulle behöva ha en egen säng där han kan känna sig trygg och dit man kan skicka honom när det behövs.

Är sugen på i princip allt som ser vettigt ut. Inga med ben eller såna hemskheter dock. Utan ngt i stil med en klassisk biabed. Rund el fyrkantig spelar ingen roll.
Det som däremot krävs är att den finns i stora storlekar.

Ska passa en Siberian husky, så 100x80 är väl det minsta man kan tänkas iaf.

Problemet är att de flesta som är vettiga kostar därefter. Ofta en bit över tusenlappen, o det e nästan mer än vad sängen man själv sover i kostar *s*

O de billigare varianterna e mest gjorda för småhundar...

Ngn som vet vart man kan hitta?

Sv: Billig stor hundsäng, vart hitta?

Jag hade nog satsat på en Bia ändå!

Det är bra bäddar, det är inte för inte dom kostar lite mer.
Stoppning och överdrag går att byta med åren.
Jag tycker verkligen att den är prisvärd.

Jag impuls köpte en Bia kopia för ett par år sedan och det tog ungefär en timma innan hundarna hade räfsat sönder den med en klo genom att bara lägga sig/kliva upp.

Det brukar oftast löna sig att köpa kvalite, än att köpa billigt flera ggr om.
Förhoppningsvis kommer din hund att bruka sin bädd i 10-15 år.

Jag har den största varianten av Bia här hemma, den är underbar! Den har hållt för ett flertal valpkullar, därefter min Grand Danois (Och där var det fler kilon än 22 som skulle resa sig upp och använda klorna ;)) och nu har min Amstaff och min Staff den som säng i köket. Den håller för ALLT verkligen. Trots att många hundar har lekt i den genom åren så har inget gått sönder än, och den står pall när min starka Amstaff-hane på 31 kg gräver ner sina ben eller leksaker där :D

Vi har också fyunderat på biabäddar, men eftersom det för dyrt i förhållande till tuggrisken så näää.

Vi har en stor "plastkorg" (finns i djuraffärer). Den tuggar de inte upp så lätt :devil:. Den korg som är äldst hos oss är sedan 2001 och är inne på sin 2:a och 3:e hund.

Så mitt tips till dig är att köpa en plastkorg (kostar en slant) och sedan köpa mjuka filtar etc på IKEA eller liknande för att lägga i.

Annars kanske olika auktions eller annonssijterna har något?

*kapar tråden lite*

Så du menar att en bia håller för det mesta? Vi har funderat på att köpa en men var skeptiska om de håller..

Tror du att de håller för en husky som har som hobby att tugga på korgen?

Om man jämför hundsängar med Bia är Bia klart billigare! Nu talar jag om s.k småhundsbäddar i större format :D

På hunddagiset hade vi Bia och de höll för allt, de två bäddarna jag har hemma är inne på sitt sjätte år tror jag. Vovven älskar sängen och de gånger jag lagt mig i den sängen så somnar jag :angel: Mjuk, stadig och avger värme utan att bli het och bara ta en disktrasa å dra av när skitig!

Men som med allt så tål de inte frenetiskt tuggande hur länge som helst. Då får du nog gjuta en cementsäng! ;)

Tror du att de håller för en husky som har som hobby att tugga på korgen?

De håller inte för tuggande beaglar....

Mitt billighetstips: En "rustapuff". (inköpta på Rusta för ca. 200:-/st. Vi har 4 st)
Hundarna gillar dem skarpt. Jag skulle inte tro att de tål en hund som med liv och lust går in för demolering - men vilken bädd gör det? Ingen som jag hittat! I hundavdelningen där de vistas på natten ligger rustapuffarna i plastbaljor, och då har de fått varit ifred. I övriga huset där hundarna är på dagen behövs inte den säkerhetsåtgärden.

rustapuff.jpg

naaw... vad mysigt det såg ut! vill lägga mig där själv ju :D

1. Fyra brädbitar, en bit masonite, lite spik.
2. En bit av en gammal madrass, en bit vaxduk att klä in madrassen med.
3. En gammal matta eller ett gammalt täcke.

Voila!

Perfekt hundsäng oftast håller den till den mest klåfingriga jycke.
Man får den dessutom måttanpassad.
Man kan nöja sig med punkt 2-3 också.

Jag har gjort som så,tagit en gammal 2 m madrass,kapat den på mitten,lagt bitarna på varandra tejpat i hop delarna,en gammal vaxduk runt och sen på med ett påslakan! Enkelt att ta bort och tvätta! Hon älskar sin sovplats!

Liknande trådar

Äldre Jag är på jakt efter ny bil. Har i dagsläget en liten Nissan Micra, men med ganska stora hundar blir bilen lite i minsta laget ;)...
2
Svar
25
· Visningar
1 866
Övr. Hund Så nu har jag varit o rekat o kollat igenom allt o fotat lite hur det ser ut i Tripphult. Tänkte skriva här vad som behövs ta med. Dom...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
27 146
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10