Billig hästleksak

L

ljossa

Jag gör ett nytt försök nu då :). Jag har leksaker till min häst. Hon får varje kväll en gammal PET-flaska (fyrakronorsmodellen) med ett hål i. Denna fyller jag med morotsbitar, så när hon får den får hon greja runt med den i boxen för att få ut morötterna. När hästarna löser detta snabbare kan man hänga upp den mot en vägg i boxen, och det allra svåraste är när den hänger fritt från taket.

Detta "uppfann" jag när hon var senskadad och stod på boxvila för att hon inte skulle förgås av leda.

Jag har bilder på detta, men jag kan inte få med den här... :mad:

Sv: Billig hästleksak

När unghästen fick för sig att hon skulle gräva sig ner till Kina genom boxgolvet fick jag idén att ge henne en sån här hästleksak i form av en boll med handtag. Eftersom jag bor ute på landet och ingen affär i närheten hade såna på lager och det var lite bråttom så fick hon en rengjord spolarvätskedunk utan lock istället och det funkar lika bra om än inte lika snyggt. De enda som inte riktigt tyckte om idén var de andra pållarna i stallet eftersom hon är ganska duktig på att kasta in sin dunk till dem... Tur att den är så lätt i vart fall! När hon tröttnar på en vit dunk har vi fler färger att välja på :)

Vaknat på fel sida idag??:angel:

Jag måste ha missat lite men trodde att en moderator var till för att hjälpa.

Till TS: jag vet inte heller direkt hur man lägger ut bilder men det finns många trådar om det så sök om du vill lägga ut någon.
Idén med flaskorna/dunkarna är ju kul!
Min har en borste upphängd i boxen som hon leker med.

pamplona skrev:
Vaknat på fel sida idag??:angel:

Nä men efter många års erfarenhet av Bukefalos( och gamla Stallet)-användare så har jag insett att "nybörjare" här tror att de ska bli "uppfostrade" istället för att själva sätta sig in i hur forumet funkar. Därav min något bitska ton. :devil:

Se mitt svar till ljossa i en annan tråd
OBS! Ovanstående är en länk till det svaret.

Dessutom har du nog missuppfattat moderatorns roll en smula :angel:

Citerar från Wikipedia:
Moderator, diskussionsledare, person på nätet med särskilda rättigheter i programvaran och med uppgift att hålla reda på nätbaserade forum (nyhetsgrupper, IRC-kanaler o.d). Uppgiften utförs vanligtvis av ideella personer och är av administrativ karaktär. I vissa fall förekommer även granskning om vilka meddelanden som ska publiceras för allmänheten. Syftet kan variera från att reducera volymen av inläggen till att filtrera bort stötande eller olagliga uttalanden. Rätten att överklaga felbehandling är också ofta begränsad.

Det är inte alls meningen att vi ska vara något slags faddrar.

Anna-Karin, moderator men inte på detta forumet

"nybörjare" här tror att de ska bli "uppfostrade" istället för att själva sätta sig in i hur forumet funkar. Därav min något bitska ton.

Fast alla kanske inte tror det, jag klarar mig bra utan uppfostran! 35 år och färdig fostrad anser jag mig vara! Fast jag ska villigt erkänna att jag inte tänker lägga ner mig för att lägga in bilder heller. Olika forum har på olika sätt och jag ids inte sätta mig in i ytterligare ett. Så vanvettigt viktiga anser jag inte bilderna vara!

ljossa skrev:
och jag ids inte sätta mig in i ytterligare ett.

Så bra då!

Då slipper vi i fortsättningen gnälliga inlägg från dig om varför dina trådar tas bort, inte heller får vi se gnälliga inlägg typ det ovan.

Ids du inte sätta dig in i hur forumet funkar ska du heller inte gnälla över det.

Jag gör ett nytt försök nu då :). Jag har leksaker till min häst. Hon får varje kväll en gammal PET-flaska (fyrakronorsmodellen) med ett hål i. Denna fyller jag med morotsbitar, så när hon får den får hon greja runt med den i boxen för att få ut morötterna. När hästarna löser detta snabbare kan man hänga upp den mot en vägg i boxen, och det allra svåraste är när den hänger fritt från taket.

Detta "uppfann" jag när hon var senskadad och stod på boxvila för att hon inte skulle förgås av leda.

Jag har bilder på detta, men jag kan inte få med den här... :mad:

Jo försök fixa bild! Jag är nyfiken!:)

Så bra då!

Då slipper vi i fortsättningen gnälliga inlägg från dig om varför dina trådar tas bort, inte heller får vi se gnälliga inlägg typ det ovan.

Ids du inte sätta dig in i hur forumet funkar ska du heller inte gnälla över det.
Jag upplevde inte mitt inlägg som gnälligt, det var inte så jag menade... :bow: Ber tusen gånger om ursäkt om jag trampade på ömma tår. Det ska aldrig mera upprepas! :bow:

Ja! Äntligen något som jag har stor erfarenhet av... :P
Min unghäst tycker det är tråkigt i boxen om hon inte har något att pyssla med, egentligen är det en halmhäst men det går tyvärr inte!

Jag tycker renodlade hästleksaker har ockerpriser och om hästen inte gillar det blir de bara dyra ornament i garderoben =)

Det som min häst ääääääälskar att pyssla med nu är en (tro det eller ej) en hundleksak. Det ser ut som en stor tennisboll med ett grimskaft igenomträtt och i tennisbollen skrammlar det! Köpte den för 80 spänn i zoo-butiken.
fs_2653.jpg

Typ en sådan här fast mycket större! Hundleksaker är gjorda för väldigt tuffa tag, dessutom är de inte blodigt dyra. Har spanat in en gigantisk aktivitetsboll för 100-lappen, kanske vore något?

Jag har även gjort tankeleksaker med morötter, äpplen och andra rotfrukter, och hängt upp högt i taket... Men på något sätt har min häst vuxit 2 meter så det är inte ens svårt för henne att plocka ner dem :rofl: För att inte glömma hela majskolvar i krubban (himla pyssel). I det gamla stallet hade hon fönster med galler för, jag stoppade lite hö bakom så fick hon stå och nafsa efter det. Ungefär som fångarna på fortet då de raffsar efter guldmynt, nåbart med möda. Piggborstar med mosat äpple i är för pillrigt, hästen ger upp fort.

Är det inte rätt lätt att fastna med en hov i det där grimskaftet?

Va många bra ideer!:D kan ni inte säga lite mer leksaker.:D jag gav min häst en liten plastboll som jag gjorde hål i och fyllde med korn. Han tyckte det var roligt och gott:d

det här blir nog en rolig tråd:D

MVH Vickan

Jag köpte en sådan lik it leksak. Hästen bara älskar den om leker med den så fort hon kommerin i boxen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
971
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Då min lilla häst har börjat gnaga på boxväggar trots att han står på halm och kan pilla med det non-stop så behöver jag tips på...
Svar
17
· Visningar
2 273
Senast: RebelQueen
·
Lantbruksdjur Vi har precis byggt om så våra två grisar (en piggham och en mini) har en ny,varm och väl-isolerad box till vintern. När man googlar...
Svar
8
· Visningar
2 633
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare