Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Handlar inte det mer om bilens värde? Det är lite skillnad på en tio år gammal BMV 500-nånting och en tio år gammal skoda.Hur gammal bör bilen vara när man inte längre lägger pengar på helförsäkring (och alltså skippar vagnskadeförsäkringen)?
Det är just det jag inte vet. Är det så man ska tänka alltså? Att det är bilens värde?Handlar inte det mer om bilens värde? Det är lite skillnad på en tio år gammal BMV 500-nånting och en tio år gammal skoda.
Är bilen inte värd mer än några tiotusen är väl helförsäkringen onödig. Bättre att skrota och skaffa nyare bil om något skulle hända. Du får ändå inte ut några pengar att ta om ifall det händer nåt.
Jag är tveksam till att förskringsbolaget bekostar några mer omfattande reparationer på en 30.00-kronors bil. Samtidigt betalar du premier.Det är just det jag inte vet. Är det så man ska tänka alltså? Att det är bilens värde?
Jag tänker inte på att skrota utan på att själv bekosta reparationer ... Bilen är kanske värd 30-40 000.
Hur motiverade de det?Jag är tveksam till att förskringsbolaget bekostar några mer omfattande reparationer på en 30.00-kronors bil. Samtidigt betalar du premier.
Men någon regelrätt uträkning kan jag inte presentera.
Jag hade min fina Sonata helförsäkrad (värde 35 ungefär) men inte fick jag ett smack av bolaget när motorn rasade.
En bil som gått 15' har ingen försäkring på motorn längre.Hur motiverade de det?
Min bil är en 06 och jag har haft den sedan den var ny. Kan ha kostat 120 någonting, jag minns inte exakt. Men den har gått väldigt lite så den är värd mer än många andra av samma modell.Jag köpte min bil för 60 000 och har den helförsäkrad. För att 60 lax är mycket för mig. För Nisse kanske det är småpengar och då behöver han ju inte ha den helförsäkrad.
940n jag hade för några år sen var bara trafikförsäkrad, den kostade ju inget att laga och inget att köpa.
När vagnskadeförsäkringen kostar mer än 5-6% av bilens värde.
Jag bytte till halvförsäkring på min Audi A3 precis före sommaren, den har fyllt 10 år nu, och känns som att den inte är värd en helförsäkring längre..
Men jag har fått höra ungefär 50/50 att det var korkat/smart gjort, så jag vette tusan..
Är det så man ska tänka? Stön, då måste jag ta reda på vad som är vad i försäkringsskiten också.
Jag vågar knappt säga det, men jag har min A3:a helförsäkrad och det är en -99:a Jag har känt att jag varit tvungen att ha det då jag legat på vägen väldigt mycket och varit extremt beroende av min bil.Jag bytte till halvförsäkring på min Audi A3 precis före sommaren, den har fyllt 10 år nu, och känns som att den inte är värd en helförsäkring längre..
Men jag har fått höra ungefär 50/50 att det var korkat/smart gjort, så jag vette tusan..
Fan vad krångligt det blir nu dåJag vågar knappt säga det, men jag har min A3:a helförsäkrad och det är en -99:a Jag har känt att jag varit tvungen att ha det då jag legat på vägen väldigt mycket och varit extremt beroende av min bil.
Men, jag har nu dels flyttat till stan, dels av ekonomiska skäl insett att jag inte klarar av att ha bilen kvar alls så tack tack tack! vare den här tråden ringer jag bums i morgon bitti och skriver ner bilen, sen ska bilen säljas eller ställas av i höst.
Tänk också på att helförsäkring täcker personskador mm.
Hade inte mamma helförsäkrat sin hade aldrig syrrans familj fått några pengar efter olyckan.