BILDUPDATE från oss inför vår första säsong...

Snoffan_03

Trådstartare
...från ett par dressyrpass. Lite blandat kvalité på bilderna då det var lite motljus under passen... Det är dotter som fotar...:p

Det här är Snoffan som siktar mot stjärnorna (eller drömmer sig bort kanske...:p):
IMG_7363.jpg

Träning hemma 31 mars -07:
IMG_2795.jpg

Försöker få lite "stuk" på galoppen oxå...
IMG_2820b.jpg

Bara vår härliga Snoffa...
IMG_2781.jpg

Damen är på G...
IMG_2827b.jpg

Tränaren har alltid klagat på att Snoffan är för "torr" i munnen, men nu har det börjat hända grejor... Dotter snabbt fram för att föreviga "miraklet"! Kommentar från tränaren efter passet då hennes sedvanliga hästgodispåse kom fram å det droppade ur munnen på Pärlan: "- Nä, nu får ni mata er äckliga häst själva!" :D
IMG_7436.jpg

Hoppas att det går bra för er andra oxå, undrar bara hur man ska få ihop allt när det väl är dags för tävling å de där förbenade nerverna måste följa med i bagaget...:crazy:

//M

Sv: BILDUPDATE från oss inför vår första säsong...

Jätte trevlig häst! Vad är det för ras? Är det en Haflinger möjligen?

Jätte trevlig häst! Vad är det för ras? Är det en Haflinger möjligen?

Man får tacka! :bow: Å vad det gäller rasen så har jag hört det förut... :p Men Snoffan är ett helt vanligt Gotlandsruss, född på Heden 25 maj 2003... Fast för oss är hon inte så "vanlig", snarare "one in a million"... :D Märkligt vad "kär" man kan vara i sitt eget lilla djur... :angel: :D

Tack för fina kommentarer, när man é partisk blir man ju lätt lite hemmablind... Å så var det ju det här med att omsätta det hela på tävlingsbanan oxå... :angel:

//M

Vad är det för vagn du har?
Jättestiligt ekipage!

Vad fin hon är!

himla fin utrustning du har!:d
Blir jättesugen på att köra när jag ser bilderna:D
Var längesedan nu. Moses har ju växt ur lokselen och rockarden.
Skaklarna är för korta och den är för låg:crazy: Ser bara en stor rumpa när man kör med den:rofl:

Återigen tack så mkt! :)

Jag har på bilderna en sele från Börjes (Ideal de Luxe) stl ponny. Tömmar (12 m) köpta på Tradera av "sadelmakare1". Ett rakt tränsbett från Hansbo. Vagnen är ju som nämnt tidigare en Drive Out rockard. Körschabrak från Mia's köpt på Lillhästen i Stav. Pisk från Piskmakar'n.

Var själv i "ponnytravsvängen" (i mitt "förra" hästliv för 15 år sedan) innan jag fick "häståterfall", blev med Snoffa å började med detta med körning och det är verkligen en jätteskillnad att få komma upp å se någonting när man kör! Rekommenderas verkligen! :)

//M

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka