Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Va fin hon har blivit och stor!:love:
-aprilia, jättefin pålle, älskar färgen och teckningen. Vad är det för stam nu igen?

-phie,hade hon hållt sig till skritt ja då hade jag varit nöjd

Senast ändrad:

Åhh vad grönt ni har det! Jättefina hästar också! :)

Hahaha, hon borde nog sluta knipa nu innan hon sprängs:laugh: Fast iofs, jag såg ut ungefär så där när jag var höggravid:rofl:

Nej jag kan inte påstå att jag känner igen det namnet:D

-Agony, vi vill ha föl typ igår!

Inte högdräktig (tror jag lagt in bilden för längesedan)
304905_229198510463388_165988060117767_590674_1633843747_n.jpg

*kl*

:love: Så charmigt badbollsrund! :)

Vi var och tränade idag men fick bara en bild innan vi for. Färgerna för dagen var alltså svart och gul. :D Jag hade pippigult schabrak/lindor samt gul pikétröja (och nej, jag är Inte aik-are). Kände mig ruggigt välmatchad. Sen red jag bra som sjutton och jag är så Nöjd!

Disig bild, uppenbarligen är telefonkameralinsen inte så ren. :angel:

DSC_0148.jpg

Slänger in en äldre bonusbild också.

retSkorpan_trning120421072.jpg

Inte högdräktig (tror jag lagt in bilden för längesedan)
304905_229198510463388_165988060117767_590674_1633843747_n.jpg
[/QUOTE]

Hon är ju liiiiite mindre rund på det kortet:angel:

*KL

Lördag:
Red utan sadel igen, satt ganska bra i början, sedan blev jag longerad en stund och då hamnade jag sämre efteråt :devil: Både vek mig i sidan emellanåt och svankade/tippade framåt väldigt ofta. Men på slutet blev det mycket bättre åtminstone och vi hittade varandra. Blåste väldigt mycket vilket inte underlättade, fast det är ju knappast något att skylla på när man har en häst som inte brydde sig ett dugg om det ;)

Longering
4-5.jpg

Galopp
10-4.jpg

Trav
12-4.jpg

13-5.jpg

15-3.jpg

Söndag:
Överlag ett bra pass med en häst som var på bra humör. Blandade in några skutt eftersom det stod framme några hinder, då får man automatiskt väldigt bra framåtbjudning^^ Sitter inte bra, men har absolut haft sämre dagar sistmässigt och på slutet kändes det som att jag hamnade ganska rätt.
Har försökt jobba med skänkelvikning och svag öppna i speciellt höger galopp för att få in bakdelen bakom framdelen. Lyckas väl någorlunda med att flytta undan för skänkeln, men öppna går ju sådär... När det känns som svag öppna så går hon egentligen knappt rakt.

Trav
2-6.jpg

Halt - Hon börjar äntligen acceptera bettet (och det faktum att jag vill stå stilla), istället för att bara försöka dra iväg mig och tyglarna. Fungerar åtminstone varannan halt ;)
5-12.jpg

Forts.

Trav
6-11.jpg

Skuttbild :angel:
8-12.jpg

12-5.jpg

Trav
14-4.jpg

15-4.jpg

(här ser man tydligt hur sned jag är, på bilden viker jag mig max någon cm, men nästan såhär illa ser det ut när jag står på marken också. Böjd ryggrad och ojämna axlar :grin: )

Ja, jag älskar det :love: (synd att de finns i så många fina färger, man vill ju ha flera :angel: )

Är passform osv bra? De gamla lamicell var skitbra, men tycler kvalitén blivit sämtre med åren, men är såååå sugen på det!! :love:

Ninya är lite för svankig för det egentligen, men på normalare ryggar sitter det bra (på kompisens häst sitter det perfekt). Hittills är mitt otvättat och har ju inte haft det så länge, så hur bra det håller vet jag ju inte, men jag tycker det känns väldigt bra iaf :D

Snygg häst! Välmatchat. :D

Men har ni verkligen så där varmt så man kan rida med linne redan!? :eek: Här i Halland är det minusgrader på nätterna och max 12grader på dagen, och blåsigt. :crazy:

Kl
Jag och grabbarna har laddat inför dressyrträning i morgon med turer i skogen :D
Barbacka är mysigt tycker curre :love:
20120508_175057.jpg

Så här ser han ut nuförtiden.
20120508_175201.jpg

20120508_175226.jpg

Lillplutten :love:

Vilken tokpiffig färg! Undrar om det finns i dressyr för det där är ett allround va?

Haha japp :D

Ungefär så var det väl när bilderna togs också; 10-15 grader, sol och halvblåsigt. Men blir alltid varm när jag rider så tog av mig tjocktröjan efter halva passet och överlevde utan problem ;)

LadyLusifer: Ja det är ett dressyr ;)
(Och din häst är ju sjukt snygg, vill se mer actionbilder på er, inte bara stillastående :d )

är lite trögt med villiga fotografer tyvärr... pappa kan med min kamera (system) skapligt men han och jag jobbar olika skiftgång :(

men i morgon är det träning och ska försöka sticka kameran i näven på någon med automatläge i :p:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 587
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?