*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

*knapplån*

vad är det som skiljer barock från dressyren då!?
jag är en glad amatörryttare som ridit för både dressyr och barockinstruktör men har inte kännt så stor skillnad ärligt talat.

nåväl, jag är intresserad av båda delarna, men jag är bara en amatör och har väl en hel del kvar o lära.

Här är mina hästar!
mitt halvblod
mitt halvblod trampar

min vbl travare

min vbl travare på kurs

min vbl travare igen, lägger ner honom

min vbl travare i galopp

min vbl travare på ängen

min frieser

min frieser i galopp

min frieser igen

min arab

min arab igen

och min gamla häst jag hade under många år som blev hopphäst istället.

En film;
filmen är ngt mörk

det gamla hästen jag haft är en ponnyöverhöjdare.
korsning halvblod-welshponny, född 1 sep 1997.

1997 är knappast gamalt. Welshar är justa hästar att korsa med.
Dom flesta här dräglar nog över Frisern, men fick jag välja bara på bilderna så tog jag "gamlingen". Bäst genomgående balans. Sen araben, resten tog jag nog inte ens om jag fick betalning.

"gamla hästen" ur synpunkt att det va en tidigare häst. inte gammal i ålder :-) ja han va trevlig. väldigt tuff dock. mkt egen vilja. lite för mkt vilja ibland. men gillar korsningen skarpt.
synd bara att han ville gå vägarna till hoppbanan istället.

jag dregglar inte över friesern själv. inte min typ av häst igentligen.

travaren är den jag gillar bäst ridmässigt. travaren har dock vart körd, gått monté och verkat som sällskapshäst i ett hörn mesta tiden av sitt liv under många år. Jag köpte denna själv som hagkompis. Började rida dock och märkte att han var mkt läraktig. Det är först nu han tar tag i sitt liv och det har han visat sig bra på. för 3 månaders sen snabbtravade han o hetsade upp sig. nu kan han båda galopper i sansat tempo, tävlad 3 ggr i dressyr med 3 placeringar, och hopptävlat 1 m. han är mkt ambitiös.
och han behöver du inte få ens mot betalning. Skulle aldrig låta ngn rida honom ens som inte uppskattar hans framåtanda.
halvblodet är utbildad av os-ryttare i dressyr. den hästen känner jag inte ridmässigt då jag bara haft den i ca 8 dagar.
araben har jag ridit in själv.

tillägg- tyckte din sista kommentar var onödigt elakt.

Senast ändrad av en moderator:

så länge du inte ridit hästarna ska du hålla klaffen om såna onödiga kommentarer :-p

sanning kan aldrig vara elakt menar du.
men vad är det som är sanning då? du skrev ju bara att du aldrig skulle tagit dom mot ens betalning. Via bilder du sett.
det är väl ganska lågt att ens uttala sig ngt sådant då anser jag.

För övrigt tar jag inte illa åt mig, för det är jag som utbildat båda skimmlarna helt själv. Tycker bara det är onödigt att klanka ner på dom andra individer till djur, när man ska kalla sig för hästmänniska.

Håller med Stillet, det var mycket onödigt, och dålig stil! Åter igen det här, vaaaaad spelar det för roll om det är en travare?

Varför det?
Massor av inlägg ljuger rätt upp i fejset på folk när dom berömer hästar. Varför ska det vara fjäsk alltid?
Hykleri gör våran värld ond, inte sanning.

Redhorsefarm skrev:
Varför det?
Massor av inlägg ljuger rätt upp i fejset på folk när dom berömer hästar. Varför ska det vara fjäsk alltid?
Hykleri gör våran värld ond, inte sanning.

Jag tror det elaka låg i att uttrycka din åsikt, uttryckte ditt ogillande om HÄSTEN. Snarare än att du skrev fakta och kritiserade...
Själv har jag oftast inga problem att ta konstruktiv kritik och fakta, men när det börjar bli personliga åsikter om häst eller ryttare à la värderingar blir man inte glad :p "men USCH vilken hemsk häst!" och den stilen ;)

undrar nog mest vad du begär av enskilda individer.
vad är det du vill bevisa!?

du har ju tryckt ner vartenda inlägg i tråden från alla användare.
vore det inte på sin plats att du kom o red alla hästar och visade bra ridning och magiska under. :smirk:

Det normal som skrives om GP ryttare på barocken menar du.

Kan du inte berätta hur det är hos dig då? lägg ut bilder och så, blir inte du glad när folk ger beröm även fast dom inte menar det (över text). Det märks ju inte över text när folk ljuger (oftast)!

Eftersom du skrev som du gjorde antar jag att du tycker någon här ljuger? Kan du inte vända det mot den personen och skriva till den då så slipper alla andra bry oss!

En posetiv kommentar kan förändra en person närmaste timmar till något ännu bättre :idea: Hur har du det hemma igentligen, blir lite orolig när du skriver sådär? :crazy:

:eek: OJ!

Du kunde lika gärna sagt att travaren var ett halvblod :rofl:
Ser jätte fin ut :)

(jag menade det med halvblod som ågot possetivt alltså:d )

Redhorsefarm skrev:
Det normal som skrives om GP ryttare på barocken menar du.

Om du skriver något TILL personen ifråga antar jag att avsikten är att såra någon eller så är det väldigt otaktiskt.

Att ha åsikter om "frontfigurer", kändisar osv som VILL synas - det är vad de lever på! - och framförallt, inte häva åsikterna rätt upp i ansiktet på personen tycker jag är en helt annan sak.

__Stilett__ skrev:
*knapplån*

vad är det som skiljer barock från dressyren då!?
jag är en glad amatörryttare som ridit för både dressyr och barockinstruktör men har inte kännt så stor skillnad ärligt talat.

nåväl, jag är intresserad av båda delarna, men jag är bara en amatör och har väl en hel del kvar o lära.

Här är mina hästar!
mitt halvblod
mitt halvblod trampar

min vbl travare

min vbl travare på kurs

min vbl travare igen, lägger ner honom

min vbl travare i galopp

min vbl travare på ängen

min frieser

min frieser i galopp

min frieser igen

min arab

min arab igen

och min gamla häst jag hade under många år som blev hopphäst istället.

En film;
filmen är ngt mörk

:love: kan du lära mej rida så? :D
tycker hästarna ser genomarbetade ut och "ärliga" i formen..

Kan du inte berätta hur det är hos dig då? lägg ut bilder och så, blir inte du glad när folk ger beröm även fast dom inte menar det (över text). Det märks ju inte över text när folk ljuger (oftast)!

Då måste man ha väldigt dåligt självkännedom om man inte genomskådar när det är osanning.
Behöver man gå ut på nätet för att få beröm för något som inte är berömvärt, då bör man nog ta sig en funderare.
Hur fattigt liv har man om nätet är ens källa för medhåll? Man ser när vissa inbördes klubbar bildas på dom olika avdelningarna, där spelar det ingen som helst roll vad dom skriver. Alla håller med varandra. Förmodligen just för att själv få samma medhåll. Man har konstruerat ett självberöm system.
Många som lägger ut bilder är sånna som inte har gjort några direkta inlägg. Svansen som hänger på kanske?
För varför är det så få i eliten?
Kan det vara att det är svårare än att bara sitta på stolen och skriva?
Det skrivna av en del framhäver ridning på nivå långt över eliten och bilden visar den vanliga hobby ridningen, många gånger under ridskole nivå. (på alla avdelningar här)
Självkritik?
Många är aningslösa ungdomar som hoppar på jargongen.
Ingen blir bättre av att få beröm för dåligt. Påpeka det dåliga och dom tar bort det till nästa gång, plötsligt vart dom bra.
Samhället som har haft som pedagogik att bara beröma har misslyckats fullständigt. Dom som gör ok av födsel och ohejdad vana klarar sig men dom som bara gör dåligt har ingen aning om det förs det kan vara för sent. Fallt blir myckt hårdare då. Fler blir pillermissbrukare.
Hykleri är inte något gott.
Tänk den stackarn som har fått beröm genom hela skolan och kommer till högskolan och kan inte läsa.
Flytta det till ridning.

Lägg av med att förstöra tråden eller skapa en egen tråd och diskutera ämnet du nu kommer in på.

Mata inte trollet.

Jag tror att det är Antti som döljer sig bakom Redhorsefarm? Om inte så har han en dubbelgångare när det gäller uttryckssätt... Vilket betyder att ingen behöver ta åt sig personligt, han pratar generellt och om de värsta fallen han stött på. Älskar att dra att till sin spets och sätt sig själv som den främste. Så mata honom inte - han slutar aldrig.

/Camilla

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
103
Senast: Rosett
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 405
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka