Bildtråd! FÅR!!!

Gullan86

Trådstartare
Nu vill jag se bilder allas får, skriv vad det är för ras, om det är tackor, eller baggar eller lamm hur gamla de är osv om ni orkar och har reda på det.

berätta gärna hur många får ni har.
och varför ni har just denna rasen.
går de ute året runt?

vill se massa fina får.

Sv: Bildtråd! FÅR!!!

Här är mina finullslamm, på bilderna ca 6 veckor
20231405.jpg

20231408.jpg

Det blev finull av en slump då jag fick dessa som nyfödda när mamman stötte bort dem.

Här är de får jag lånat in som sällskap. Den hornlösa tackan är lammens fostermor, korsning finull/gute. De andra är två gutetackor med sina korsningslamm (gute-dorset)
20231406.jpg

20231407.jpg

Tanken är att vi ska ha kvar finullslammen, låta dem få lamm och äta upp lammen sedan.ev. behålla ngt tacklamm.

19896526.jpg
[/url][/IMG]

Pappa Oscar, renrasig G-märkt Gutebagge. Snäll gubbe som älskar att leka med sina lamm i hagen. De får tom klättra på honom när han ligger och idisslar.

20029775.jpg
[/url][/IMG]

En mamma, Cajsa-Lisa med årslammen. Fick ett viltfärgat tacklamm i år, det var lite roligt faktiskt.

Har än så länge bara två tackor + en bagge, och funderar inte på att utöka än. De får två lamm per tacka och år. Har i år fått bara tacklamm, en svart, två grå och ett viltfärgat. Fåren går ute på bete maj-nov, sedan lösdrift med utegång. Slaktar alla lamm i okt-nov.

Senast ändrad av en moderator:

Kan jag få se en bättre bild på det viltfärgade lammet? Vore spännande! Härliga horn din bagge hade! :love:

Ska försöka springa efter flocken och ta ett kort imorgon då! Lammen är ju tyvärr inte så fotogeniska, utan brukar alltid hamna utanför bildens kanter på något underligt vis...Baggen är dock en riktig linslus.

Ja ut och jogga med dig! :angel:

Mina lamm ä'r tvärt om, jag kan knappt fota dem för att de försöker klättra upp på mig och äta upp kameran?! :D

IMG_2114.jpg
Här är veckans färskingar på gården. Pappa är värmländskt skogsfår och mamma är äkta blandning. Den svarta är tacka, de fläckiga baggar.. De är 3 dagar gamla. Vi har totalt 4 vuxna får varav 2 är kastrerade baggar och vi har dem endast som sällskapsdjur. Vi brukar ha dem ute året om men nu har vi haft häst som skulle föla som fått ha deras hage med ordentligt hus så de har fått gå in på kvällarna...

*kl*

Här är resultatet av joggingen i fårhagen, några bra bilder blev det ändå!

20612442.jpg
[/url][/IMG]

20612562.jpg
[/url][/IMG]

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 990
Senast: linnsan
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 332
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix