Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har precis börjat dra igång hästen igen efter att hon stått sen slutet på oktober. Har läst 200% och helt enkelt inte hunnit rida något, men nuså, skönt att stilla abstinensen lite
Och här sitter jag med dålig samvete att jag inte ridit sen i torsdags.. Fått ryggskott och är sjukskriven två veckor (eller ja "sjukskriven", jag ska inte tacka ja till jobb på två veckor) Jag kommer ha en studsande, galen, okontaktbar knäppskalle till ponny idag. Heja! Kanske kan vara värt att filma
Slänger in en bild från i veckan då jag tränade hoppning med handhäst Unghästen fick hänga med mamma en sväng i skogen och hoppa lite terränghinder. Skitkul tyckte alla parter!! Vi hoppade både vanliga stockar/rishinder med också nedhopp och stenmurar. Vi tränade även på "longering av handhäst till häst över hinder" i stil med denna filmen: http://www.youtube.com/watch?v=svhlXhyO3Nk
Ett par rid bilder på oss. Såg att man sitter som en kratta så ska försöka få ut tränare ett par ggr i månaden till att tjata på en så man kommer iform själv med ridningen igen
Igår fick min -11 ha en "damsadel" (ha inget bra namn för den på svenska men engelskans är "skeleton/surcingle-sidesaddle) för första gången - och sååå duktig var hon !! Vi skrittade bara en liten bit men det är mer mentalt att vänja sig vid kjol och mer "ben" på en sida
Världens elakaste matte har tvättat svansen på henne, hon har fått någon svamp i svansroten och kliar sig en massa. Så nu ska hon behandlas med klorhexidinschampo. Det är inte uppskattat, det svider! Hoppas det ger med sig snart, inte kul med klåda.. Och snart startar eksemsäsongen med