Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

ullo

Trådstartare
En ego-tråd för mig!

Så här började sovrummet
DSC00396.jpg

Hårt-i-magen-brunt och tydliga lagningar efter en hylla ovanför sängen (det vita revs fram efter beslut om omtapetsering, inte original vid inflyttning).

Nån som tror att det går att måla om den svarta lampan längst bort? Det är iaf planen, i väntan på den perfekta lampan (alla snygga är dyra för tillfället).


Grundspacklat på tapetvägg, och spacklat på måla-vägg
DSC00414.jpg


Nån dag senare, rejält spacklat även på tapetvägg, och målat på måla-väggen
DSC00423.jpg

DSC00420.jpg




Färdigt! Guldiga väggar med rosa blommor, och svagt gultonade vita väggar!
DSC00439.jpg


DSC00442.jpg


Himla snyggt när solen speglar in sig.
DSC00441.jpg


Bilder med möbler och tillfiffning kommer om ca två veckor. Jag är några möbler kort för tillfället.

Hm, suddiga bilder. Testar annan:
DSC00441-Kopia.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Lampan borde inte vara nåt problem att måla om. Sprayfärg borde funka bäst med tanke på att läslampan är ledad, svårt att komma åt ordentligt med pensel.
Se till att köpa färg avsedd för metall (de flesta sprayfärger funkar för det). Målartvätt innan och möjligen ett fint sandpapper för att rugga ytan.
Det stora frågetecknet torde vara hur du ska göra med sladden till läslampan, svart sladd till vit (antar jag) lampa kanske ser lite märkligt ut. Om inte du tänkt byta den också förstås :idea:
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Jo, jag har tänkt den tanken jag med. Blir nog ett sladdbyte för att det ska bli bra. Allt detta arbete alltså... (men jag kan ju testa om sprayfärgen biter först, man kan ju ha tur!)

Har skaffat sprayfärg redan, både grund och den "riktiga", som väl närmast är att beskriva som matt antikvit - Satin, Matt och Vit får jag ut från alla språk på flaskkorken. Enda problemet är att den riktiga ska på 2-4 timmar efter grunden så jag måste organisera mig på nåt vettigt sätt så jag inte fastnar framför buke och surfar bort en massa timmar för mycket. *gulp*
Och sandpapper har jag redan. Nånstans i röran...
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

supersnyggt! ska bli kul att se med möbler o sånt också! :)


blev riktigt inspirerad till att fixa min lägenhet till sommarn! vad kul att ha det riktigt fint!
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Snyggt! Önskar jag vågade mig på tapet med mönsterpassning också.;)
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Det bruna färgen var nästan ok när solen sken. Men minsta lilla mulet och den var kallt elakt brun, och tyvärr även rätt dåligt lagad. Nä, jag frös när jag stod inne i det rummet. Det var en alldeles för kall och mörk nyans för mig.
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Är det tapetprover på andra bilden? Vad heter tapeterna, båda två?
Ser ruskigt lovande ut!
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Tapetproverna är Mimou Kyoto. Den övre (som sen kom upp på väggen) är Gold/Fuschia, den andra är Brons (fast ser väldigt silvrig ut).
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Herregud vilken läcker tapet, jag smäller av! :love: Var kommer de ifrån? *spanar på den hemska vita väggen bakom tv:n*
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Mimous tapeter finns att beställa på engelskatapetmagasinet.se och köpa på en del inredningsbutiker, t ex NK Classic Home. Men vanliga tapet/måleriställen har de inte alltid.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Tjôta
·
Hemmet Nu börjar hösten komma... dags att ta tag i målning/tapetsering. http://www.pixbox.se/alb878414 bilder hur det ser ut nu. Ska även göra...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: Mammadutt
·
Hemmet ... för jag har verkligen kört fast nu, i mina tafatta försök att fräscha upp min lägenhet. Faktum är att jag verkligen har lyckats...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp