Bildkant...

loveponies

Trådstartare
Kolla på bilderna på den här sidan:

http://www.vinstahundcenter.com

Hur har de lyckats få till de där kanterna runt bilderna? Jag kan inte se det i koden någonstans...
Som ni ser så har kanten blivit lite knasig på den första bilden på framsidan, hur kan jag åtgärda det?
 
Det hade visst rättat till sig med kanten... Men jag undrar fortfarande hur man får dit dem? JAg har nämligen lagt in lite nya bilder på sidan (tex de längst ner på "hunddagis") men jag kan inte komma på hur jag ska få till den där kanten runt!
 
I stilmallen finns det med:
.img {border: 1px #8F7373 solid}

Men hur det påverkar bilderna kommer jag inte ihåg nu och kan inte heller särskilt mycket om lager...
 
Ok, jag ska se vad man kan göra utav det... Kan det ha att gröa med att det står class="img" bakom deras bilder? Har det med stilmallen att göra?
 
class = "img" gör att det använder .img-definitionerna i stilmallen, som i det här fallet lägger till en tunn ram runt bilderna.

Lade märke till en annan sak, bilderna är uppladdade stora, men sen krympta i HTML-koden. Det gör att de tar upp onödigt mycket plats och tar onödigt lång tid att ladda.
 
Men jag har ju skrivit class="img" på alla bilderna, varför blir det ingen kant runt dem då? :confused:

Jag vet att en del bilder är onödigt stora, men det beror på att de var skrivskyddade, så jag kunde inte ändra på dem.
Men jag ska fixa det snart...
 
Bilderna är på samma sida som andra bilder som hade kant.
Men nu fick jag det att fungera i alla fall...
Det jag gjorde var att jag tog bort class="img" och skrev dit det igen, på samma plats. Då fungerade det... :confused:
Har ingen aning om varför det inte funkade innan... :confused:
 
På alla tre bilderna? Jag dubbelkollade stavningen minst 28 ggr... :crazy: Jaja, det fungerar nu i alla fall, det är det viktiga!
 
Ett tips är att använda cutehtml i sådana här situationer.
Höll själv på att bli vansinnig då en kod inte ville funka alls tills det visade sej att fonterna hade förväxlats via mejl så att " hade ändrats genom hela siden. Fel man kan stirra sej blind på i timtal.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 677
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Myrten
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 804
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp