S

strumpan

Ska köpa en Digitalkamera.
Är det bökigt att föra över bilder till datorn.
Vad behöver man mer än kamera.
Är hel kass på datorer.
 
Sv: Bilder

Jag fick med en sladd till min kamera som man bara kopplar mellan datorn och kameran sen sköter det sig själv (iaf min) man får bara klicka i vart man vill ha dom :D
lätt som en plätt när allt fungerar :angel:
 
Sv: Bilder

Jag har fått med program att installera i datorn samt sladd som skall kopplas mellan datorn och kameran, också lätt som en plätt. Alla instruktioner finns med i bok.
 
Sv: Bilder

Det är lätt med vår med. Inga problem alls. Jag bara för bilderna via sladen till datorn vart jag nu vill ha dom sen är det klart. Kan inte bli bättre.
 
Sv: Bilder

De flesta kameror är väldigt lätta. Men gå till närmsta butik och fråga efter en bra kamera som är lätt att hantera, i bra butiker brukar de kunna vad de pratar om.
 
Sv: Bilder

I veckan köper jag en Digital,sen får vi se om det blir några bilder.
Tack för svaren
 
Sv: Bilder

Du behöver inte installera nåt program, bara drivrutinerna för usbkabeln. (om du inte har minneskortsläsare såklart)
Så fort du kör inte kameran i datorn så bildas en ny flyttbar disk.
Den kommer du åt via "den här datorn".

En bra kamera har bra zoom samt gott om megapixlar.
Det som är viktigt är hur mycket minne du får till samt vad det är för minneskort. (XD är bäst!)
Får du bara till ett 16MB kort, så ryker du direkt på en kostnad av att köpa ett större minneskort.
En bra stötsäker väska kommer du åxå att ha nytta av.

Kolla sen in tester här:
http://www.smartson.se/

Samt bästa pris här:
http://se.pricerunner.com/
 
Sv: Bilder

Fattar inte mycket :confused: :angel:
Megabixlar hit och dit ,mjuka kort.taggiga :o
 
Sv: Bilder

AnetteJT skrev:
Du behöver inte installera nåt program, bara drivrutinerna för usbkabeln. (om du inte har minneskortsläsare såklart)
Så fort du kör inte kameran i datorn så bildas en ny flyttbar disk.
Den kommer du åt via "den här datorn".

Det är inte säkert att man bara kan stoppa in USB-kabeln (som är kopplad till kameran) i datorn och få en flyttbar disk. Beror helt på vad det är för kamera (även om de flesta nyare har så) och vilken dator man har.
 
Sv: Bilder

Inte?
Jag har inte misslyckats än.
(Det gällde ju en NY kamera åxå)

>strumpan, skall du verkligen i väg själv o köpa kamera??? :D :angel:
Det heter Mega PIXEL, säg inget annat när du kommer till affären bara, då vet du aldrig vad du kommer hem med. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har konstaterat att min azozdator är alldeles för tung och bökig att bära runt på till skolan. Behöver något smidigare, men vad? Vill...
Svar
17
· Visningar
733
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
209
Senast: sweep
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 818
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp