Bilder saknas i inlägg.

Sv: Bilder saknas i inlägg.

Pixbox har haft problem nu i dagarna har jag märkt och då i flera trådar men varför IE inte visar röda kryss när bilden uteblir är ju skumt.
En bugg i systemet?

Nähä, en bugg i systemet :angel:

Kan du fatta att detta pågått i ett par år nu och det gäller inte bara Pixbox, det gäller t.o.m. bilder som folk har upplagda på sina privata hemsidor UTAN hot-linkskydd eller streaminggräns.

Inse dessutom att alla använder inte IE som standardläsare.

Du får ursäkta mig men var har jag sagt att det bara gäller pixelbox och var har jag sagt att att det inte funnits länge?
Tvärtom så vet jag på ett ungefär när fenomenet dök upp och då var det inte så frekvent visning av foton på buke faktiskt som det är idag tack vare att digitalkamerorna har blivit såpass billigare. Det var på stallet.com tiden då blockningar för direktlänkningar kom på intåg hos hemsidorna. Jag har haft hemsidor sedan 2000 och dom senare åren betalat för det för att få topdomän. Även skött andras hemsidor på andra domäner

Jag kan rabbla upp flera av orsaker till varför det uppstår kryss varav vissa där buke kan ha del i men det fixar sig med att man uppdaterar sidan. Jag antar att du vet vilka det är eftersom du känner dig idiotförklarad när jag förklarar så jag skall inte tvinga på dig dessa.
Det finns dock ingen som helst logik i att buke är orsaken till att foton kommer och går annat än när dom ligger på bukes server alternativt det går att fixa med en snabb uppdatering av sidan.
Logik ligger i att felet inte går att utläsa från var bilden ligger och dra slutsats utan bilder oavsätt var dom ligger och avsätt vad för dator och vilken kondition den är i man sitter på.
Så vilka mer sidor på internet brukar du vara på där det frekvent länkas in från så många olika servar som buke och såpass frekvent?
Om det bara är vissa som har problem med bilder som inte visar sig kan man ju även där dra slutsats att det är något i deras dator eller deras uppkoppling som är fel. Alternativet är att alla med samma OS och samma webläsare har samma problem. Då kan man dra slutsatsen att problemet ligger på stället fotot befinner sig eller på buke. Om problemet med samma bild inte uppstår vid direktlänkning till andra domäner utan enbart på buke då kan man dra slutsatsen om att där är något problem på buke.

Sedan så påstår jag inte att jag inte haft problem att se foton något du tycks tro utan jag har det men jag kan stort sätt alltid hitta orsaken till varje foto som inte visat sig på min dator. Det är den stora skillnaden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka