Bilder saknas i inlägg.

Tjôta

Trådstartare
Återigen har felet med att bilder inte syns i inläggen eskalerat.

Jag har haft problem till och från hela tiden, det är ju inte alltid man upptäcker att bild/er saknas.

Just nu är det högaktuellt i trådarna Efter lysning! och Hisslampa modell äldre.

Som det skrivs i de trådarna:
  • syns bilden ibland
  • syns "bilden saknas"-rutan (vit ruta, rött kryss) i IE men inte i Firefox och Opera
Jag själv har sista versionen på svenska av samtliga tre ovan nämnda webläsare.

Kopierar in mina svar från båda ovanstående trådar
Inte jag heller och jag vet att bilden fanns där igår.

Jag använder Firefox som webbläsare, ska kolla om det går att se i IE eller Opera.

Det är en trekantig lampa med bitar av färgat glas och blyinfattade kanter.

Tillägg:
Bilden visas öht inte i Opera eller Firefox.

I Internet Explorer kommer den lilla vita rutan med ett rött kryss fram och det går inte att öppna bilden.

Högerklicka på det röda krysset, och välj egenskaper. Kopiera URL-adressen där och klistra in i adressfältet så kommer bilden. Av nån underlig anledning måste man välja öppna osv också, men bilden finns där.
Och av någon anledning så finns inte det röda krysset i andra webbläsare än IE så då går det inte att öppna bilden :idea:

Det är dessutom så att bilden kanske visas idag men inte i morgon (se tråden Efter lysning!).

Detta är ett gammalt problem som gång på gång är påtalat för Gunnar men han verkar inte riktigt förstå att det är ett problem. Med den sista uppdateringen har felet eskalerat.

Sv: Bilder saknas i inlägg.

Konstigt.
Varifrån kommer bilderna som inte syns? Kan det vara någon server där bilderna finns som blockerar efter ett tag, har ett tak för nedladdningar per dag?

Funktionen för att minimera stora bilder som jag lade in för ett tag sedan kanske även kan vara en bov i dramat.

Jag hinner inte undersöka detta just nu, fler tips om det hela mottages tacksamt.

De har varit flera av de större bildsiterna.

Ett mycket underligt fenomen uppkom för mig i tråden Efter lysning!

samma uppkoppling med två olika datorer (bägge är Acer och jag har ungefär samma grundfigurationer i dom)
inloggad på buke med detta kontot på bägge datorern
Firefox av samma version i bägge (samma konfigurationer)
Dator 1 visade bilden i inlägg #1 men inte dator 2, däremot hade bilden visats på dator 2 dagen innan men fanns av någon underlig anledning inte kvar i chashen

Webbsidan som bilden ligger på har sk. hotlink-skydd dvs du kan inte direktlänka bilderna där ifrån.
Varje gång du tittat på bilden från deras hemsida direkt så hamnar den i internet temp mappen och då kan man se den eftersom bilden i sig hämtas upp därifrån. Det är egentligen för att det skall gå snabbare att ladda sidor man redan varit på. Har man funktionen att den mappen skall tömmas varje gång man stänger ner webläsaren så försvinner bilden ur mappen och datorn försöker hämta bilden från nätet.
Då den fortfarande är direktlänkad på buke så visar sig inte bilden utan du får ett kryss istället.

Nope, det är inte det.

Bilden i tråden Efter lysning! ligger på photobucket (visserligen har de en maxgräns för visning men i så fall borde jag öht inte kunnat se bilden senare på min andra dator) och vore så fallet borde jag ju kunna se bilden med kryss och det gör jag inte det heller.

Dessutom borde ju alla i så fall få problem och så är det ju inte heller.

Oftast orkar jag inte ens öppna IE för att hitta bilden, eller bilden med kryss (och där bildadressen) För jag har haft detta fenomen till och från under flera år och endast på Buke.

Och läser man i trådarna jag länkade till så ser man ju att det inte bara är jag som har problem.

Fotot som ligger på Photobucket ser jag i IE 6 och IE 7 varav 6:an ligger på en Xp och 7:an på en Vista.
Det finns ingen som säger att dom inte kan se den under efterlysningar utan det är det andra fotot som man inte ser. HUruvida andra ser det eller ej är bara relevant om man vet när dom var inne i tråden första gången och om dom har så internets temporära mapp töms automatiskt eller om dom tömt den. Om dom tömmer den och kommer tillbaka samt ser kortet då kan man fundera på vad felet ligger.

I den andra tråden ligger hisslampan på en blogg och där måste fotot öppnas i datorn om man skall öppna den enskilt. Hela domänen tycks vara avstängd från att ens visa bild enskilt alls. Alltså kan den inte synas i direktlänkning.
Öppna bilden i din datorn och sedan förnya sidan så skall du se att du kan se bilden i inlägget just för att fotot pga detta hamnar i den mapp jag pratar om. Gå sedan och töm denna och du kommer att se att bilden är borta igen från inlägget.
Det är inget fel på dina datorer eller på buke utan det handlar om att dom servrar som fotona ligger på blockar foton fast på två olika sätt då.
Jag för min del har alltid att min temp mapp för internet töms varje gång jag stänger ner internet eftersom det tar så mycket onödig plats i datorn och jag glömmer att rensa manuellt.

Även i mina datorer rensas tempfiler vid nedstängning, så nä det hjälper inte att tömma. Dessutom så ser man ju inte ens att det borde finnas en bild utan det förstår man i bästa fall när man läser texten.

Jo det är första bilden de inte ser. Bilden var/är med i #1 (som f.ö. även idag visas som överkryssad ruta i IE 7) och öht inte visas i Firefox och Opera.

Men eftersom DU inte har problem så verkar du inte vilja se att det faktiskt finns där. Det uppstår inte varje dag och inte i varje tråd, men det finns där.

Det är förmodligen någon liten inställning i forumpaket som gör att detta felet uppstår för vissa då felet funnits sedan Gunnar började använda det här forumpaketet.

Öppna tråden med hisslampan
Öppna bilden i din dator i ett eget fönster.
Uppdatera sidan med hisslampetråden och tada.
Du finner vad du söker.
Sedan stänger du ner alla fönster och tömmer temp mappen och öppnar hisslampetråden igen och tada, den är borta och där finns nu ett kryss.

Det är så enkelt att testa så gör det så får du se själv med egna ögon för jag antar att du inte tror mig annars.Jag kan förvisso filma när jag själv gör det och lägga upp det på youtube bara för att visa det jag precis sa.
Detta är inget nytt fenomen utan har funnits i flera år ända sedan detta med blockering av direktlänkade bilder tågade in. Jag var med då och väldigt engagerad i grafikgrupper och såg dom problem som stöld av bandbredd gav (det är stöl av bandbredd när man direktlänkar till bilder utan lov). Folk som fick väldigt höga fakturor. Så kom då dessa blockerare upp och detta fenomen du pratar om dök upp för första gången. Det har gått en del år sedan dess.
Det har även förekommit här på buke vilket man har sett om man är i forum där det frekvent visas upp foton. I flera år faktiskt. Upptäcker man lättast om man är inne på forum där foton visas upp frekvent som tex Gnägg. Jag är en trogen Gnäggläsare sedan många år tillbaka.
Sedan fin också problemet med att vissa servrar inte är så stabila som fotona ligger på vilket resulterar i att foton syns då och då men då men det är servern åter igen som fotona ligger på. Det är ruskigt irriterande men icke bukes fel där heller. Jag gjorde mig ett riktigt nedköp på sådan en gång i tiden tyvärr.

Bilder som inte visar sig alls har jag förstått är en sak som Opera och Firefox gör men inte IE som visar kryss. Jag använder mig bara av IE. Dom andra enbart om jag skall titta hur en hemsida jag gjort ser ut i andra webbläsare. Jag är med andra ord inte så insatt i hur det ser ut när en bild av någon anledning inte kan visas utan bara det jag har läst.

Orkade inte vänta då jag skall titta på film snart men jag gjorde skärmdumpar som visar vad jag menar.
Förut så öppnade jag bilden i datorn och jag hade inte stängt ner IE sedan dess och då såg det nyss ut så här:

hisslampa1.jpg

Sedan stängde jag ner allla fönster och öppnade IE igen och gick in i tråden och uppdaterade sidan och då såg det ut så här:

hisslampa2.jpg

Om jag startar om datorn vilket jag inte orkar göra nu och sätter igång den och öppnar sidan så kommer fyrkanten runt krysset som man inte ser hela av här minska ner och bli liten.

Just detta fenoment beror på blockering av direktlänkning och huruvida när man såg bilden samt om tempmappen töms eller ej. Töms den försvinner bilden från datorn och då sitter man med ett kryss i det läget.
Skärmdumparna togs med bara någon minut emellan och jag lovar på heder och samvete att jag inte har gjort något alls med forumet i fråga för det kan jag inte.
Ser du nu var problemet ligger?
Förstår du vad jag menar?

*kl*

Trådkapar lite. Jag har också problem med att se endel bilder men jag ser inte ens det lilla röda krysset utan det är bara tomt som om något gjort en massa radbyte innan ny text. Men när man läser texten i inlägget så fattar man att det ska vara en bild där.

Ett bra exempel är denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=926876

Efter att ha läst texten och de påföljande inläggen inser jag att det borde finnas en bild i första inlägget men jag ser inte den och inget kryss.

Har du tömt din temporära mapp för internetfiler eller har du den på automatisk tömning när du stänger IE helt?
Om inte så har du orsaken till varför du ser den.
Ser man den innan den blockats alternativt öppnar bilden från servern den ligger på och inte tömmer temp mappen så hämtar IE den där hela tiden. Där av bilden på när den syns och sedan bilder där man ser kryss. När mappen sedan töms och IE försöker hämta bilden från internet så uppstår kryss i IE och tydligen bara tomrum i firefox mm.

Mysaan jag antar att du inte har IE och det är tydligen bara i IE det kommer röda kryss (som min bild visar).

Den bilden ligger på Pixbox som är rätt ostadig där det titt som tätt inte visas foton alls. Då får man vänta och hoppas att den kommer igång igen inom kort.
Just nu syns bilden.
En bit av ett huvud på den vita connemaran.

Det är ju det här fenomenet jag påtalar!

JAG ser nämligen just nu just den bilden i samtliga mina installerade webläsare (FF, O, IE) samtliga med sista versionen.

Det ÄR väldigt godtyckligt det dyker upp, ibland ser du bilden ibland inte även om de ligger på samma bildsida. Ibland har man sett bilden tidigare, ibland inte. Det spelar heller ingen roll om man rensar tempfiler eller inte. Dessutom kan bilden dyka upp vid senare tillfälle när du tittar in i tråden.

Bara för att du inte har problemet så behöver du inte idiotklassa oss (jo du gjorde det riktigt ordentligt i #8+9) som råkar ut för detta.

Det vet jag faktiskt inte. Jag har aldrig haft problem med pixbox, har alla mina bilder där själv.

Edit: Nej, den töms inte.

Mysaan jag antar att du inte har IE och det är tydligen bara i IE det kommer röda kryss (som min bild visar).

Nä på massa andra ställen har jag röda kryss. Jo jag har IE så det är inte det som är problemet.Men jag kollade nu igen och då ser jag också bilden.

Nu var den tråden bara ett exempel. Detta att bilder försvunnit och inte lämnat röda kryss efter sig ens har ju visat sig även i mian egna trådar med mina egna bilder på min dator. :crazy:

Jag använder bilder från pixbox och har inte själv några problem med att länka dit. MEn har stött på att andra har lagt in bilder som jag inte kan se, men när jag i tråden frågar så visar det sig att andra som läser den kan se bilden. VARFÖR?

Hm, du har lagt ut ett par bilder i din tråd om pållen som ska ha föl. Jag kan inte se en enda av dem ( som du nog läst att påpekat ibland) har fått gå in på din sida på pixbox och leta upp dem där istället. Men varför kan jag itne se dina bilder, jag förstår inte. Frågar allmänt, inte direkt till dig MYSAAN, utan det var ett bra exempel eftersom din tråd är så aktuell och aktiv just nu och att jag haft problem där med bilder.... och att du skrev inlägget innan mig...

Nu har jag testat att bocka i att den ska tömma temporära filer och startat om datorn och tittat, startat om och tittat och bilden syns där hela tiden.

Du har så rätt. Jag antog att IE 7 gör som IE 6 och tömmer allt utom cookies i internets tempmapp men så var tydligen inte fallet. Jag testade.
Tömmer man manuellt (gjorde jag då det gick snabbare och jag trodde att den gjorde samma sak som i bockningen) så försvinner bilden ialla fall från min dator (och dotterns) men inte när man bara kryssat i automatisk tömning (på doterns dator har jag inte testat den varianten än).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka