Sv: Bilder på sadel...
Bomvidden på hoppsadeln är bra, det är framvalvet som är högt. Tänk på att den sadeln är gjord för gigantisk manke och min häst har en väldigt låg manke. Sadelprovare har kollat båda sadlarna och båda är okej, men hoppsadeln ligger bättre.
Anledningen till varför jag lägger in bilderna här är för att jag vill veta vad opartiska bedömare tycker. Dressyrsadeln är lite för svängd i bommen, den lyfter lite för tidigt och glappar lite för mkt vid arbete för att jag ska tycka det är okej. Men han ahr itne ont av sadeln och det är den enda jag har nu. Så den får duga tills jag får en ny hoppsadel. Men som Sweet skrev, jag ska köpa en bomvidd som är 32 eller 33,5.
Sen så tycker jag man kan göra en någorlunda rättvis bedömning genom att se bilder. Jag har tagit bra bilder av olika vinklar, visat var hans rygg slutar, närbilder på var sadeln släpper osv. Detvar lite svårt att ta bilder på hur sadeln ligger an under kåpan, så det fick vara, men båda sadlarna följer rygglinjen.
Sedan la jag också upp bilderna för att se om nån kunde rekommendera nåt annat märke som jag inte har provat som helst har samma stöd och flata säte som hoppsadeln har.