Bilder på oss!

J

JennyD

Uppbyggande kommentarer tack! Eller typ sådana: Ååh vad vacker häst! ;)

Selen är en omgjord Kronans parsele. Vi har draglinor och ett slags "baksele" till, men använder dem inte till rockarden. Fästena ser ni skymta under skackelremmarna och de är stora spännen. Lokorna ser långa ut på höjden men det är inget Litla mår dåligt av då resten sitter fint. Det som hänger mellan frambenen-under halsen är en springrem.

Lova att vara snälla i kommentarerna, positiva och uppbyggliga tips klarar vi också av. Titta och njut!!

http://jennyd.zoomin.se/A2061P23593
http://jennyd.zoomin.se/A2061P23604
http://jennyd.zoomin.se/A2061P23611
http://jennyd.zoomin.se/A2061P23615

Jenny och Litla

Sv: Bilder på oss!

Åh, en sådan häst skulle jag med vilja haft till mina barn!!:love:

Jag hade en sådan filbunke men honom fick vi tyvärr ta bort vid nyår:cry:

Så mysiga bilder!!

Jag vet inte..ville du ha kritik?:smirk:

Om inte..så hoppa över och :angel:

Observera att detta är min personliga uppfattning och inget annat!
Nästa gång får du ge mig råd..hehe

Jag tycker det är för lite utrymme mellan hästens bakdel och rockarden.
Kanske är det en synvilla bara på korten eller så är det jag som är van vid att mina hästar läääänger på stegen när vi ökar ibland och jag vill inte de ska riskera att slå i.

Sedan är jag inte van vid att skaklarna är så långt ner på en rockard.
Jag vill gärna ha upp dom en bit.

Men vadå! Jag är helt övertygad om att ni har jättemysiga körturer där både ni och hästen har hur skoj som helst!
(läs; pålle hade säkert protesterat om någonting satt illa eller inte passade!)

Nackdelen är väl att du kommer från Halland bara..
Bodde i pannkakslandskapet i 2 år och har fortfarande inte hämtat mig!;) :D

JennyD skrev:
Uppbyggande kommentarer tack! Eller typ sådana: Ååh vad vacker häst! ;)

Selen är en omgjord Kronans parsele. Vi har draglinor och ett slags "baksele" till, men använder dem inte till rockarden. Fästena ser ni skymta under skackelremmarna och de är stora spännen. Lokorna ser långa ut på höjden men det är inget Litla mår dåligt av då resten sitter fint. Det som hänger mellan frambenen-under halsen är en springrem.

Lova att vara snälla i kommentarerna, positiva och uppbyggliga tips klarar vi också av. Titta och njut!!

http://jennyd.zoomin.se/A2061P23593
http://jennyd.zoomin.se/A2061P23604
http://jennyd.zoomin.se/A2061P23611
http://jennyd.zoomin.se/A2061P23615

Jenny och Litla
En fråga bara, varför springrem?

Trygg skrev:
Jag vet inte..ville du ha kritik?:smirk:

Nackdelen är väl att du kommer från Halland bara..
Bodde i pannkakslandskapet i 2 år och har fortfarande inte hämtat mig!;) :D

Njae, vill å vill, jag vet hur det brukar bli på sånahär forum! Tack för dina kommentarer iallafall, vänliga och tänkvärda! Ja, det är kanske kort mellan rockard och häst, men hon har inte hittills slagit i. Måste kolla nästa gång. Sedan bedrar skenet! Hon är ett riktigt troll, snäll och väluppfostrad, ja, men pigg och full i f*n:love: . Alltid lika snäll med barnen på marken men sitter de på eller bakom håller jag henne väldigt kort! För att inte tala om vuxna som tror att de "kan", då får de genast bekänna färg.

Sedan till pannkakskommentaren; vad är det för skillnad mellan norra Halland och Mölndal???? Jag trodde du kom från Värmland, Småland eller nåt lite mer annorlunda, men Mölndal....:p :D

Shettisar skrev:
En fråga bara, varför springrem?

När hon blir springig (inte så ofta nuförtiden) sätter hon upp huvudet och, ja, springer. När vi har remmen gör hon inte det. Den är dessutom rätt löst spänd, så nuförtiden är den där mest för att jag behöver den mentalt tror jag.

Ser jättefint ut! :) Och tillfället verkar vara en riktig mysstund. Njut allt vad du orkar av ditt finfina ekipage! :bow:

JennyD skrev:
När hon blir springig (inte så ofta nuförtiden) sätter hon upp huvudet och, ja, springer. När vi har remmen gör hon inte det. Den är dessutom rätt löst spänd, så nuförtiden är den där mest för att jag behöver den mentalt tror jag.
Aha,oki som sagt jag undrade bara.;)

Aha..en gardering innan "drevet" ger sig på allt som tänkas kan ang utrustningen..;)

Norra Halland är helt okej..
Jag drar helt hänsynslöst gränsen vid macken i Frillesås!

Men nedanför det..härskar kalla vindar som får härja fritt över pannkaksslätten.
Ungefär i höjd med Falkenberg C blir allting fint och friskt igen! LOL

Med andra ord så är det Varberg med omnejd jag inte klarar av! För den som inte tror mig..sök på vilken stad som år efter år utses till Sveriges ogästvänligaste!:devil:
Varbergarna t o m hatar sina turister som gör staden så fin om sommaren!

Nä, riktig hästskit allting där..:angel:

Är det inte lite farligt att ha lilla barnet fastspänt i barnsitsen? jag tänkte om det skulle hända en olycka och vagnen välter... eller du ramlar ur vagnen och hästen försvinner vid horisonten...
//marti - som planerar att ta med barnbarnet på körturer i sommar...

Geisli skrev:
Ser jättefint ut! :) Och tillfället verkar vara en riktig mysstund. Njut allt vad du orkar av ditt finfina ekipage! :bow:

Tack!!! Myser och njuter gör vi nästan jämt:)

:rofl: gapskratt!!!

Är det så hemskt!?! det enda jag gjort i Varberg är fött barn och det var väl ingen skönhetsupplevelse.

Heja Mölndal!!!

marti130 skrev:
Är det inte lite farligt att ha lilla barnet fastspänt i barnsitsen? jag tänkte om det skulle hända en olycka och vagnen välter... eller du ramlar ur vagnen och hästen försvinner vid horisonten...

Jo, kanske det. Men hellre fastspänd än lös! :crazy: Vi måste tyvärr tulla lite på säkerhetstänkandet lite ibland, annars skulle vi aldrig ta oss någonstans! Vagnen får bara inte välta, jag kör "förståndigt" när barnen är med, och ramlar ur gör jag bara inte, hellre dör jag:angel:. Dessutom är hästen inte så våldsam av sig, som sagt, hon är väluppfostred och intelligent och hon skärper sig alltid extra när barnen är med! Hon älskar dem, och vi henne:love:

Ta med barnbarnen du om du bara tror att du vill! Det är farligt att leva...

Jo, men man vill ändå minimera riskerna för det bästa man har :love: . Mitt barnbarn är fyra år i sommar så hon behöver inte sitta fast. Det var mest det som jag störde mig på...

Att livet är farligt överhuvudtaget med hästar i sin närhet kan jag skriva under på. Tillbud händer även om man är försiktig och tar det lugnt. Även den säkraste häst kan bli skrämd.
//marti

Än en gång tack alla ni här på körningforumet, utan att bubbla runt och läsa allt ni har i er kunskapsbank hade vi inte kommit så långt som vi har gjort idag :bow: :bow:

Vi har en lång väg att köra innan vi lärt oss allt! Men nu är vi igång och godkända. Phu:banana: /Jenny o Litla

marti130 skrev:

haha roligt formulerat exakt vad jag tänkte såfort jag såg bilden:crazy: :angel:

Inte för att verka kaxig, men jag har kört hund proffessionellt i många år och det skulle aldrig falla mig in att trilla ur en hästrockard när jag aldrig trillat ur betydligt slängigare fordon förr!!:angel: Men jag vill inte negligera er oro så ni kan vara lugna, vi gör värre saker än sånthär, cyklar till ICA och har honom fastspänd, kör bil på E6:an mellan Göteborg och Kungsbacka mm mm....:devil:

Visst är det fantastiskt!!!! Även fast det går att köra hund med hjul är det inte alls lika kul som att köra "på riktigt" = släde på snö. Så det är därför energin går åt att köra den stackars hästen nu sedan vi blivit "sörlänningar". Skulle vi flytta norrut igen skall jag ha ett spann tokiga huskysar:banana:

Om ni kollar runt på hemsidan så kan det hända att ni ser mindre uppbyggliga bilder på bl a livsfarliga tolkningar efter Litla, sådana som passar sig bättre efter hund. Lever gör jag än.

_L_ = vilka underbara bilder :rofl: Bäst tyckte jag om parbilden med vinthundarna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka