Bilder på olika rakningar

Sv: Bilder på olika rakningar

Känner mig som en trasig skiva idag, men det finns redan en eller fler trådar om detta, prova att använda sökfunktionen.

Det har jag gjort kan jag lova dig. Jag har endast hittat ett par trådar med enstaka bilder i. Då med de två vanligaste rakningarna. Jag vill ha ett samlat ställe där jag kan se mina alternativ.

Men visst har du en tråd som uppfyller mina kriterier och inte handlar om enskilda hästar så får du gärna länka.

Varför ska jag lägga ner en massa tid på att leta efter saker du vill läsa om?
Jag upplyste dig om att det finns (ja, det finns faktiskt) trådar som innehåller allt från helrakat till figurer och allt mitt i mellan.
seek and you will find.

Varför ska jag lägga ner en massa tid på att leta efter saker du vill läsa om?
Jag upplyste dig om att det finns (ja, det finns faktiskt) trådar som innehåller allt från helrakat till figurer och allt mitt i mellan.
seek and you will find.

TS kan ju knappast vara lat för skall hon raka hästen lär det gå åt en förbannat massa hyvlar och ta lååååång tid. (ny slogan för Gilette: Gilette! The best a horse can get!)

Själv brukar jag ta klippmaskinen och klippa hästen. Mycket snabbare.

;)

Eh, Gilette klarar väl allt? :confused: Det trodde jag? :p
Vi har helrakade hästar i stallet, = rakade med rakaparat riktad åt hästar. När folk säger klipp flyger mina tankar till pottfrisyrer.

Nja, de kallas klippmaskiner. De som är för häst är ofta samma som används för kor och får, bara med andra skär.

Och för att de kallas klippmaskiner anser jag att det heter att man klipper hästen.

Raka är ju när man tar bort allt hår och lämnar bar hud kvar. Vilket man ju inte gör på en häst. Eller ;)

Jag står fullt fast vid att jag (och folk jag känner) kallar det att raka hästen. (om det är hela man rakar). Man kan klippa en liten bit, men i övrigt tycker jag att man rakar bort pälsen, om än lämnar några mm kvar. Man och svans klipper man däremot.
"skär" = rakblad med taggar.

Och jag helklipper min häst. Med lite tur blir det till helgen. Stackarn får gå en löshoppning med björnpälsen på. Hoppas han svettas av några kilon fett då.
:devil::devil::devil::devil:

Vi har nog kommit fram till att vi ser olika på detta.
Det är säkert olika beroende på i vilka kretsar man umgås.:cool:
"min" stackare tvingas till gruvligt hårda dressyrpass (läs: småjogging och diverse sidvertsrörelser) utan att vara rakad. Skall nog raka halsen och bogen snart men vet inte om han varit rakad tidigare. Fjompig som han är lär han reagera som tusan på rakapparaten om han ser den, men annars inte.

Jag trodde min skulle få fullständigt psykbryt när jag skulle klippa första gången. Stog som ett ljus. Helklippte hästen, ben, panna, allt.

Efterföljande klippning höll jag på att tuppa av. Fick en klockren smäll på näsroten av ett framknä när jag skulle ta benen. Denna gången villa han inte klippa ben alls. Det var bara att be kompis hålla uppe ben på motsvarande sida.

Skall jatklippa syster ysters häst. Hon är stabiliteten personifierad. Antingen tar hon detta med en klackspark eller så får vi plocka ner henne från taknocken. Återstår att se.

Liknande trådar

Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: casio01
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
507
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka