bilder på korrekt benställning?!

T

thilia

är det någon som har några bilder på korrekta benställningar alt. dåliga? jag behöver bilder som jag kan jämföra med eller om ni vet någon bra sida man kan titta på.

Sv: bilder på korrekt benställning?!

Med benställningen ska man alltid tänka på att dom ska vara så "raka" som möjligt. Om man tittar framifrån ska benen inte vara ställda utåt eller innåt ej heller att hovarna pekar innåt eller utåt för en del benfel syns inte bara på benen utan det syns på hovarna. och från sidan ska dom inte vara böjda framåt eller vara nästintill innåtsviktande detta syns inte på det sättet att dom står bakåt eller så men inte för raka knän för då blir det som om benen är lite lite ställda bakåt. men det att knäna kan vara smått böjda kan även bero på ålder! det behöver inte alls vara fel på benen men gammla hästar får ju smått böjda knän. Benen ska ej heller vara placerade bakom bogarna elller något sånt heller. men jag kunde inte lägga in bilderna här så jag försöker skicka dom.:banana:

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 350
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Jag är lärd att när man andas in, spänner sig diafragman, kortar ner sig och lungorna kan därmed expandera. Detta gör att andas in och...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: 95johsv
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat