Bilder på hur man gör böjprov sökes!

L

Lord Owen

Morr, har letat igenom halva internet nu men hittar inga bilder som på ett bra vis förklarar hur man böjer de olika benen vid böjprov. Kan någon hjälpa mig? :crazy:

Sv: Bilder på hur man gör böjprov sökes!

Varför vill du ha bilder på det??? HAde du tänkt prova hemma eller??? Är det till ngt arbete??

Till ett arbete i skolan. Spelar det någon roll vad man ska ha det till? :confused:

Vet du var man kan få tag på bilder?

Många hästböcker som handlar om hästens anatomi och skötsel finns det fina bilder av hur ett böjprov går till och vad man ska tänka på...
Kanske du kan se om biblioteket har något att låna..
Lycka till med arbetet

jag var bara lite rädd att du skulle börja böja och leka hemma i stugan... Det är ju inte speciellt hälsosamt om man inte vet vad man gör...
Bilder vet jag tyvärr inte men det är väl bara att fråga ngn som gått naturbruk inriktning häst... Dom bör väl ha gått igenom det...
Annars kan du väl åka till en klinik och ta livebilder... Verkar ju verkligen vara en seriös satsning på ett bra skolarbete...

Den enda bild jag hittade:

kiro2.jpg

Så här böjlig ska en häst vara. Det ska gå en hand mellan knäet och benet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 872
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka