Bilder på gamla katter

Mirre

Trådstartare
Vill jag se nu.

Lägg in bilder på era gamla katter (inte yngre än 10)
Berätta gärna lite om dem också
Här är Lukas, föräldrarnas norska skogskatt. 26 år gammal.
Pigg som bara den, busar och leker som en kattunge.
Veterinären trodde han var 5 när dem var in med honom förut.
Jättefina tänder och klor. Är ute i stort sett hela dagarna om inte vädret är allt för illa. En riktig personlighet :love: Underbar jättekelig katt
6228162.jpg

Sv: Bilder på gamla katter

Herregud 26 år, hoppas min lilla kisse blir så gammal!:)

Här kommer Måns!
14 årig "bondkatt" storlek större, min stora kärlek här i världen!:love:
En riktig latmask som bara går ut om solen skiner och han får sällskap, det bästa han vet är att ligga under täcket och gosa.
vaknar alltid 10 min innan väckarklockan ringer och signalerar detta genom att skrika jätte högt tills man ger honom mat!
Förutom på helgerna då han har sovmorgon och helst inte lämnar sängen alls!

13 år på bilderna!

Senast ändrad:

Officially, the oldest cat in the world is 27. Guinness World Records says Whiskey could be the new record holder.

Du är nära :D

Har tyvärr ingen bild,men min sambos katt Boston är 20år. En bondkatt, fräsch och fin förutom lite starr i ögat. Jag undrar ja hur många kattungar den aktten fått, fick en kull förra året, brukar alltid få en kull per år.

Njae.läste det på nån kattsida iaf. men vad jag förstår det som var han den äldsta levande katten. kan se om jag hittar länken.

Misan, en skogisdam på 11 år.

Misan, mitt i flytt

Ida, blev 14 år

Senast ändrad:

Men vet inte vad den älsta blev :) det är väl den älsta levande iaf. om jag förstår texten rätt.

Min kisse Bullen blir 16 år iår.
Fräsch och fin. Är utekatt men har aldrig i hela sitt liv haft öronskabb!! :D
Fick dock dra ut några tänder förra året pga tandlossning och FORL och han har tappat några av de små framtänderna.
Men annars är han i topptrim, speciellt nu när han har en åttaåring att jaga också. :smirk:

bullen_101__1205964836.jpg

bullen_81__1195233189.jpg

här är vår kissen.
16345586.jpg

vi tog hand om honom han var övergiven och satt ensam ute i spöregn då åkte vi och hämtade hem honom in i värmen.

fick bara ha honom 6månader hos oss innan han var tvugen att avlivas men han måste varit väldigt gammal.

inga tänder hade han och "slappt" skinn(har hört att det är tecken på ålder har era det med?)

hur kan man mer se hur gamla de kan tänkas vara när de inte har tänder?

han är tyvärr borta nu men han måste varit runt 20år gammal och jättepigg och glad jagade hunden och hade sig.
miss him:cry:

Har tyvärr ingen bild,men min sambos katt Boston är 20år. En bondkatt, fräsch och fin förutom lite starr i ögat. Jag undrar ja hur många kattungar den aktten fått, fick en kull förra året, brukar alltid få en kull per år.

Men herregud! Låt den stackars katten slippa föda ungar iaf när hon e så gammal.

Är det möjligt att katter kan bli 26 år? Den äldsta katt jag hade blev 17 år och hennes mamma blev 20.

Siripgrset.jpg

Här är min gammelkisse Siri. Hittekatt och inköptes från ett katthem -01, då de bedömde hennes ålder till ca 4 år. Stämmer detta skulle hon vara 11 år nu, men vem vet... Hon är iallfall världens snällaste, klokaste, lydigaste, gosigaste och mest tillgivna kisse som finns! :love::love::love: Det absolut bästa hon vet är att ligga på gräsmattan en solig dag och att äta rå köttfärs. :d

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama